הרשויות בבלגיה הודיעו הלילה (שישי) כי קיבלו את צו המעצר האירופי, שממשלת ספרד הוציאה מוקדם יותר היום למנהיג קטלוניה, קרלס פוג'דמון. "נבחן את הצו לפני שנגיש אותו בפני שופט", אמר התובע המחוזי לסוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, אתמול דווח כי בית המשפט העליון של ספרד הורה לעצור שמונה שרים של ממשלת קטלוניה ללא אפשרות לשחרור בערבות. בנוסף ביקש התובע הכללי צו מעצר אירופי עבור נשיא קטלוניה המודח, קרלס פוג'דמון השוהה בבלגיה.

פוג'דמון עזב את ספרד ביום שני האחרון בדיוק באותו יום בו התובע הכללי של ספרד הודיע כי הוא מבוקש על אישומים של מרד ושימוש לרעה בכספי ציבור ביחד עם 13 שרים של הממשלה הקטלונית. למרות שהנשיא וממשלתו המודחת הוזמנו להגיע היום לדיון בעניינים רק תשעה אכן עשו זאת, כאשר כאמור שמונה נעצרו ואילו התשיעי שוחרר בערבות של 50 אלף יורו.

מנהיג החבל המודח נמלט לבלגיה יחד עם חברים אחרים בממשלת החבל שהודחה על ידי הממשלה במדריד. העיתון הקטלוני, "אל פריודיקו" דיווח כי פוג'דמון נפגש עם פוליטיקאים מקומיים בבירה הבלגית. מוקדם יותר, פוג'דמון צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה של בניין הממשלה הקטלונית בברצלונה, ויצר את הרושם כי הוא הגיע לעבודה למרות הדחתו. 

העונש על מרי בספרד הוא עד 30 שנות מאסר. העונש על המרדה הוא עד 15 שנות מאסר, ואילו העונש על שימוש לא נאות בכספי ציבור הוא עד שש שנות מאסר.