החשש הגדול מפיגוע שוב מגיע לפאתי צרפת, ולמקום שכבר ספג בעבר מכה קשה מאוד. העיתונאים הצרפתיים של "שארלי הבדו" נמצאים שוב תחת מתקפה. פעילי אסלאם קיצוני איימו לפגוע שוב בעיתון הביקורתי, בעקבות קריקטורה שפורסמה בעיתון שמתייחסת למנהיג אסלאמי מפורסם, טאריק רמאדן, אשר נאשם באונס שתי נשים.



על פי פרסומים בצרפת, מאות איומים הגיעו אל שולחן המערכת של המגזין הסאטירי השבועי: "נפוצץ את המטה של העיתון במהלך השבוע ונגרום למוות בקרב העובדים של המגזין", נכתב בחלק מהאיומים. הפרובוקציה הנוכחית מתייחסת על ידי טאריק רמאדן, מרצה באוניברסיטת אוקספורד, אשר הואשם כי אנס שתי נשים. רמאדן הוא נכדו של מייסד האחים המוסלמים, ונחשב לאחד מהמוסלמים המוערכים והחשובים ביותר באירופה.



למגזין הסאטירי יש עבר קודר בכל הקשור להתמודדות עם האסלאם. כזכור, ב-2006 החליטו העורכים לצייר קריקטורה של הנביא מוחמד, והבעירו את חמתם של המוסלמים. ב-7 בינואר 2015, תקפו האחים קוואצ'י את מערכת העיתון בפאריס, כשהם מצהירים כי מדובר בנקמה על הפגיעה בשמו של הנביא. בפיגוע נרצחו 12 אנשים, חמישה מהם היו תסריטאים שעבדו במקום.



האירוע עורר סערה בכל רחבי העולם, והקריקטורה שלאחר מכן הציגה את הנביא מוחמד עם דמעה בעיניו ואמירה: "כולנו צ'רלי הבדו", המשפט שהפך להיות מזוהה עם כל מתנגדי הפיגוע, שהביעו סולידריות עם המגזין. המשטרה הצרפתית כבר פתחה בחקירה ועשויה לתגבר את השמירה על המקום.


מגזין השארלי הבדו לאחר הפיגוע הקודם



עצרת הזדהות עם שארלי הבדו