נשיא קטלוניה המודח, קרלס פוג'דמון, הסגיר עצמו היום (ראשון) לידי משטרת בלגיה, בעקבות בקשת ההסגרה של ממשלת ספרד. יחד עם פוג'דמון, הסגירו עצמם ארבעה בכירים קטאלנים.  "הבוקר, חמשת האנשים המבוקשים ע"י ספרד, הסגירו עצמם למשטרת בריסל, הם נלקחו למעצר ב-9:17", מסר ג'יל דג'מפה, דובר התביעה בבריסל. לדבריו, השופט ישמע אותם אחר הצהריים. 

ביום שישי הוציאה ספרד צו מעצר אירופי נגד פוג'דמון וארבעת שותפיו בחשד שביצעו עבירות על חמישה חוקים, שהעיקרי שבהם הוא מרד. אתמול כתב פוג'דמון בטוויטר שהוא "מוכן לשתף פעולה באופן מוחלט עם מערכת הצדק הבלגית בעקבות צו המעצר שהוצא ע"י ספרד".
השופט הבלגי שאמור להכריע בבקשת ההסגרה הספרדית יקיים ב-16:00 דיון וצפוי, על פי ההערכות, לאשר אותה. התובע הבלגי האחראי על הפרשה יקיים היום מסיבת עיתונאים. מרגע המעצר יש לתביעה 24 שעות להביאו בפני שופט, ואם אחד הצדדים ירצה לערער על ההחלטה, יש לו 45 ימים לעשות זאת. כך שבכל מקרה, לא בטוח שפוג'דמון יוסגר כבר היום לרשויות במדריד.  

בשבוע שעבר שלח בית המשפט בספרד שמונה בכירים בממשלת קטלוניה למעצר ללא ערבות בעוד חקירתם מתנהלת, עצור תשיעי שוחרר לאחר חלילה אחד בכלא. בסך הכל התביעה בספרד חוקרת 20 פוליטיקאים קטאלנים בחשד למרד ועבירות נוספות, שהעונש עליהן יכול להגיע לעד 30 שנות מאסר.

בתוך כך, סקרים שנערכו בקטלוניה על רקע המשבר, מצביעים על כך שnפלגות התומכות בהיפרדות מספרד ינצחו בבחירות לפרלמנט הקטאלני, אם כי ייתכן שלא יהיה להן הרוב הדרוש להחייאת קמפיין העצמאות. על פי הסקרים, המפלגות התומכות בעצמאות יקבלו בין 65 ל-69 מנדטים מתוך 135 המושבים בפרלמנט. המפלגות האחרות כולם תומכות דווקא בהישארות קטלוניה בחלק מספרד, אך הן אינן פועלות ביחד.