היעלמות ורצח של ארבעה ילדים בכפר דנאפקה במחוז סוהאג' במצרים מטלטלים את ארץ הנילוס, לאחר שהתברר מחקירות ראשוניות כי חנאן האשם מוחמד (32), אמן של ארבע בנות, היא החשודה העיקרית ברצח. הפרשה החלה בדצמבר 2016, כאשר תושבי הכפר טענו כי ארבעה ילדים נעלמו. השמועות גרסו אז כי כנופיה אחראית לחטיפת הילדים כדי לשדוד את איבריהם. ראשי הכפר טענו כי "מנהיגי חטיפת הילדים לצורך איבריהם נמצאים בחסות ראשי המשטרה". הדבר אף הביא להתפרעויות בקרב הכפרים, שכללו שריפת ניידת משטרה.



בשבת האחרונה חשפו כלי תקשורת במצרים את הסיבה לגל מקרי הרצח. לפי הדיווחים, מאחורי הרצח עמדה האם מוחמד, שלא הצליחה להביא בן זכר לבעלה, שקיווה לבן שיירש אותו. לאחר שאם המשפחה ילדה את הבת הרביעית, המשפחה התפרקה בלחץ החמות, שטענה: “אני רוצה שלבני יהיה יורש”.



הנקמה של מוחמד לא איחרה להגיע. היא הזמינה לביתה את בן אחיו של בעלה, חנקה אותו והשליכה את גופתו לביוב. החמות האשימה את האם ובעלה בכך שרצחו את נכדה ודרשה מהאם להביא לה את אחד מקרובי משפחתה הקטנים כדי שתרצח אותו כנקמה. מוחמד חטפה את הילד יוסוף עאטף, שאינו קרוב משפחתה, ורצחה אותו בתקווה שהרצח יסגור את החשבון בין השתיים. בהמשך רצחה מוחמד ילדה נוספת, אך החמות עדיין לא הסתפקה בכך. היא דרשה בתוקף שתביא כקורבן את אחד מאחייניה.



הסאגה המשיכה כאשר מוחמד אכן רצחה את האחיין שלה. כאשר המשטרה הגיעה למקום, הבחינו השוטרים בהתנהגותה מעוררת החשד. בעקבות כך הם עלו לעליית הגג, כיבו את התנור שדלק במקום ומצאו בו את גופתו החרוכה של האחיין. זה היה הפרק האחרון בפרשה שהביאה למעצרן של האם וחמותה. “זה אחד הפשעים החמורים ביותר בהיסטוריה של מצרים”, סיכמו בתקשורת המצרית.