יומיים אחרי שנאלצה ליירט טיל ששוגר משטח תימן לעבר בירתה ריאד, סעודיה הניחה היום (שני) את האחריות למתקפה לפתחי איראן, הגדירה את המהלך כ"פעולה מלחמתית" והבהירה כי היא שומרת לעצמה את זכות ההגנה העצמית. "ההתנהלות האיראנית, יחד עם שליטתה במורדים החות'ים, היא מקור לאלימות כלפי כל המדינות באזור, ומהווה סכנה לשלום וליציבות סביב הים הפרסי ובעולם כולו", נאמר בהודעת הקואליציה הסעודית בתימן, שם נאמר גם כי שיגור הטיל הוא "פעולה מלחמתית נגד הממלכה הסעודית". 

על פי דובר הקואליציה, איראן סיפקה לידי המורדים החות'ים טילים בליסטיים, משגרים, מטוסים לא מאויישים אשר מסוגלים לשאת חומרי נפץ ומוקשים ימיים. בנוסף לכך, בתגובה לשיגור הודיעה ערב הסעודית על הטלת סגר מלא - אווירי, ימי ויבשתי - סביב תימן, וזאת במטרה "לעצור את זרימת הנשק לידי המורדים החות'ים". 

סגר אוויר, ימי ויבשתי. חיל האוויר של סעודיה, צילום: רויטרס
סגר אוויר, ימי ויבשתי. חיל האוויר של סעודיה, צילום: רויטרס


האיראנים מאשימים: "הסעודים מבצעים פשעי מלחמה"
 

ארגונים בינלאומיים רבים הביעו דאגה כי הטלת הסגר תחמיר את המצב ההומניטרי הקשה בלאו הכי במדינה, בה יותר משבעה מיליון בני אדם הגיעו לסף רעב וכחצי מיליון בני אדם נדבקו במחלת הכולרה במהלך השנתיים האחרונות, במה שהוגדר כאחד מהמשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולם כיום. אמנם סעודיה התחייבה כי היא לא תמנע מארגוני הסיוע, עובדיהם כניסה למדינה הנצורה, או הכנסת ציוד הומניטרי, אך על פי דובר האו"ם פרחאן חאק, מאז הכרזת המצור, לא אושרו טיסות של האו"ם לתימן על ידי הסעודים.
איראן מצידה דחתה את ההאשמות הסעודיות וטענה כי שיגור הטיל לעבר ריאד הוא תוצאה של התוקפנות הסעודית. שר החוץ האיראני, מוחמד זריף טען גם כי ההאשמה הסעודית היא "פרובוקציה הרסנית". בהודעת משרד החוץ האיראני נאמר כי שיגור הטיל היה כתוצאה מ"פשעי המלחמה והתוקפנות הסעודית בשנים האחרונות, ולא תוצאה של הנחייה מבחוץ, אלא פעולה תימנית עצמאית".