סיירוס ואנס ג'וניור, התובע המחוזי במנהטן יגיש כתב אישום נגד מפיק הסרטים הארווי ויינשטיין בשבוע הבא, כך לפי "הניו יורק פוסט". מקורות מסרו לעיתון האמריקאי כי התובע המחוזי מתכוון להציג את כתב האישום בפני חבר מושבעים גדול. לפי הדיווח, משטרת ניו יורק (NYPD) כבר בנתה תיק נגד המפיק, שמתמקד באונס, לכאורה, של השחקנית פז דה לה הוורטה, פעמיים בשנת 2010.



הידיעה על כתוב האישום המתוכנן הגיעו לאחר שנשים רבות האשימו את ויינשטיין בהטרדות מיניות ותקיפה בחודש האחרון. למעשה, שמו עלה לכותרות לאחר שעשרות נשים שיתפו בפומבי סיפורים על הטרדות ותקיפות מיניות מצד המפיק ההוליוודי הידוע.



האחרונה שהוסיפה את קולה לרשימה היא השחקנית היא זוכת האוסקר לופיטה ניונגו, כוכבת "12 שנים של עבדות" ו"מלחמת הכוכבים", שדווקא על הטענה שלה, מכל הנשים ששיתפו בסיפוריהן, הוא בחר להגיב ולערער.



לפי דיווח בחדשות 12 ו-13, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, היה זה שקישר בין הארווי ויינשטיין, שמואשם בשורת עבירות מיניות, לבין חברת "בלאק קיוב", המורכבת מיוצאי מוסד, כך לפי "החדשות". בחברה סירבו להגיב לדברים.



בדיווח נטען כי החברה הצליחה לברר פרטים ראשוניים, ואף העבירה מידע על כוונת פרסום של אחד העיתונאים בנוגע לפרשיות, שבסוף לא התרחשה, אך בחברה לא ציפו לכמות התלונות נגדו, וכשהגל הפך לצונאמי הוחלט בה להפסיק לעבוד עם ויינשטיין.