ברומניה דיווחו בהרחבה על ההפתעה הענקית שהכינו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התיירות יריב לוין לתיירת ה-3 מיליון שהגיעה לארץ ולפי הספירה היתה זו אזרחית רומניה איוונה אייזק בת ה-31. הדיווחים היו עניינים בלבד, אבל גם הציגו תמונות רבות של ירושלים ומידע רב על העיר והדבר יצר רושם טוב על תיירים שהתלבטו אם להגיע לישראל או לא. נראה שקצב ההגעה של תיירים מרומניה יתגבר בגדול אחרי המחווה. עד כה הגיעו ב-2017 כ-63 אלף תיירים מהמדינה המזרח אירופאית.  

אחד העיתונים המובילים במדינה, "אוונימנטל זיליי" כתב: "לאיוונה הייתה הפתעה עצומה כשנחתה בישראל והתקבלה על ידי שר התיירות ואחרי כמה שעות ההפתעה התגברה כאשר ראש ממשלת ישראל בכבוד ובעצמו התלווה אליה כמדריך בירושלים". עוד נכתב: "לראש הממשלה היה זמן להתפנות מעיסוקיו החשובים ולהעניק לה טיפול צמוד. לאחר מכן התברר שהיא תקבל עוד מתנות מדהימות כמו סיור בלימוזינה בתל אביב, סיור במסוק מעל המקומות הקדושים וארוחה אצל השף ניר צוק". 

ברומניה הראו תמונות רבות של ראש הממשלה עם התיירת ובן זוגה הרומני ודיווחו בהרחבה על המקומות בהם ביקרו בלי אף מילה פוליטית נגד ישראל. כולם התפעלו מהליווי הצמוד שנתן ביבי לאזרחית הרומנייה. הרדיו הרומני אף פרסם את הידיעה בראש החדשות שלו.

"זה היה מדהים, כמו חלום" 

"אני בת 31 והגעתי מבוקרשט. אני מאפרת, ומלמדת איפור, ולכן השתדלתי להתאפר לפני", סיפרה על עצמה התיירת המופתעת, שהוסיפה: "אני חיה את החלום כרגע בישראל כאן עכשיו. מחר יום ההולדת של החבר שלי, והוא רצה לנסוע למקום עם שמש, וכזה שחם בו, לכן, באנו לישראל כי יש לנו כאן חברים פה, וזה יצא מצוין".

"זה היה כמו חלום", הוסיפה אייזק כשתיארה את רגע נחיתתה בשדה התעופה בן גוריון. לדבריה, "באתי לקבל את המזוודה שלי בשדה, ואז הם אמרו לנו שהם יתעכבו. כשיצאנו ראינו הרבה אנשים שבאו לקבל אותי, ופתאום שמתי לב לכך שהשם שלי מופיע על שלטים שנשאו בידיהם אנשים בשדה. לאחר מכן, ראיתי את שר התיירות וזה היה מדהים כי לא ידעתי על זה".

בתוך כך, ההפתעה הגדולה, כידוע, ציפתה לה כאשר רה"מ הגיע להעביר לה סיור פרטי בעיר. "לא חלמתי על זה אפילו, הם אמרו שמשהו קרה למדריך כי המדריך שיצרנו איתו קשר לא הגיע, ואז היה לנו מדריך מיוחד - ראש הממשלה". 

לגרסתה, "הוא דיבר איתנו על כל החוויה הוא אמר שהוא מתרגש, ויכולנו לראות את כל ירושלים מלמעלה. הוא אמר שהוא גדל פה באזור וזה היה נחמד לדבר איתו על זה. מלבד זאת, הוא דיבר איתנו גם על ההיסטוריה. הייתי מופתעת, והודיתי לו על כך".