ססגנון הוצאה להורג: מצלמת וידאו שנמצאה בכנסיה הבפטיסטית הראשונה בסאת'רלנד ספרינגס, בה אירע הטבח שגבה את חיים של 26 אנשים, בהם ילדים, שופכת אור על האירוע המזעזע שהתרחש ביום ראשון. גורם ברשויות החוק אמר כי על פי הצילומים, היורה, דווין קלי, ירה ללא הספקה במשך מספר דקות ורצח בשיטתיות את הנוכחים, ואפילו ירה בראשם - כולל ילדים - בסגנון הוצאה להורג.



כאמור, 26 בני אדם נרצחו בטבח, כשהגילאים של הקורבנות נעים בין 5 ל-72. בין ההרוגים בתו בת ה-14 של הכומר של הכנסייה. מפקד המשטרה המקומית אמר במסיבת עיתונאים כי היורה הגיע לכנסייה שהוא לבוש בבגדים שחורים ואפוד, וברכבו נמצאו כלי נשק רבים.



היורה הגיע עם רובה סער ועם מחסניות שיכלו להכיל 400 כדורים ,אבל לא ברור כמה הוא הספיק לירות. במכוניתו נמצאו שני אקדחים. שלשום הודיע ג'ו טאקיט, השריף של מחוז ווילסון, שבשטחו אירע הטבח, כי קלי מת כתוצאה מירי עצמי. לדבריו, היו חילופי אש בין קלי לבין שני אזרחים חמושים במהלך המרדף אחריו לאחר הירי. "היו קצת חילופי אש בכביש, ואז הרכב של היורה נהרס", הוא אמר. "אני מעריך שברגע הזה הוא ירה בעצמו". ההערכה הראשונית היתה שקלי נורה על ידי אחד מהאזרחים בהם נתקל עם צאתו מהכנסייה.



קלי, חייל לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, שוחרר מהשירות עם קלון לאחר שתקף את אשתו ובנו. לאחר המשפט הוא הורד בדרגה וריצה שנת מאסר. עוד דווח כי בשבוע שעבר הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו, שבינתיים נמחק, תמונה של כלי נשק מסוג AR-15. ככל הנראה, החשבון נמחק מפני שהעלאת התמונות של הנשקים עברה על מדיניות הרשת החברתית. אתמול הודיע מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, כי ביקש ממבקר מערכת הביטחון האמריקאית לבדוק מדוע חיל האוויר לא דיווח על עברו של קלי. 



אחד מאלה שרדפו אחרי קלי היה ג'וני לנגנדורף, שהיה בדרך לבית חברתו. הוא הגיע לאזור הכנסייה וראה את חילופי האש בין קלי לאדם נוסף לפני הכנסייה. "ראיתי את היורה מגיע מהמכוניות שחנו בחוץ", אמר לנגנדורף. הרכב שלו חנה, המנוע עבד והדלת היתה פתוחה".

 
  
לדבריו, שכן מעבר לרחוב ירה בקלי. לאחר שהוא ברח, החלו השניים לרדוף אחריו. "אמרנו שחייבים לתפוס אותו, וזה מה שעשינו". פשוט פתחנו במרדף. הדענו למהירות של 155 קמ"ש בניסיון לתפוס אותו". לבסוף, אמר לנגנדורף, היורה איבד שליטה על הרכב ועף מהכביש.
"בשעה שרדפנו אחריו, ראינו הרבה ניידות משטרה נוסעות בכיוון ההפוך לעבר הכנסייה. לאחר שהגיעו אליו, הם הזעיקו את המשטרה ושמרו עליו עם נשק שלוף, עד שהמשטרה תגיע. "הוא פשוט ויתר. הוא עף לשוחה ואז הוא לא זז יותר. הוא לא יצא ולא ניסה שום דבר".