מייקל פלין, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית בפועל למשך שלושה שבועות בתחילת שלטונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, היה אמור להעביר את כהן הדת פתהוללה גולן לידי נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בעד מיליוני דולרים, כך דיווח היום (שישי) עיתון הוול סטריט ז'ורנל. על פי  הדיווח, החוקר המיוחד רוברט מולר, שמונה לבדוק את קשרי אנשי הקמפיין של טראמפ עם מדינות זרות, בהן רוסיה וטורקיה, גילה על פגישה שקיים פלין עם נציגים של המשטר הטורקי במועדון '21' בניו יורק, שם הם דיברו על העסקה. בשלב זה, ה-FBI, שמנהלת את החקירה ראיינה ארבעה עדים לפגישה. 

על פי החקירה עולה כי הטורקים הציעו לפלין 15 מיליון דולר תמורת זאת שיחטוף את גולן, ויעביר אותו במטוס פרטי לטורקיה, וזאת לאחר שמאמצי טורקיה להסגרתו של כהן הדת נכשלו, פלין ובנו, החשוד כי פעל יחד עמו סירבו להגיב לידיעה. כידוע, טורקיה רואה בגולן כאחראי לניסיון ההפיכה שאירע במדינה ב-15 ביולי 2016, אז כוחות הצבא הטורקי השתלטו על מרכזים עיקריים במדינה, בהם גשרי הבוספרוס ומערכות תקשורת, ואף ניסו לחסל את ארדואן. 
לאחר כמה שעות בהן היה נראה כי ניסיון ההפיכה צלח, עלה ארדואן לשידור כשהוא במטוסו הפרטי תוך שימוש באפליקציית וידאו וקרא לאוכלוסיה הטורקית לצאת לרחובות ולמנוע מהצבא להשלים את משימתו, בתגובה לכך מאות אלפי טורקים יצאו לרחובות איסטנבול ואנקרה והדפו את כוחות הצבא. במהלך ניסיון ההפיכה נהרגו כ-200 בני אדם, רובם אזרחים ולאחריה יצא ארדואן למסע טיהורים במדינה שכלל עשרות אלפי מעצרים, פיטורי עובדי מדינה ועוד.

היעד לקנוניה. פתהוללה גולן. צילום: רויטרס
היעד לקנוניה. פתהוללה גולן. צילום: רויטרס


קיים קשרים עם רוסיה ושיקר לסגן הנשיא

מייקל פלין, כזכור, היה אמור להתמנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי ונאלץ להתפטר עוד לפני שנכנס לתפקידו לאחר שהתגלה כי קיים שיחת טלפון עם שגריר רוסיה לארצות הברית סרגיי קיסליאק, בה הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים.

בנוסף לכך, פלין הואשם כי הוא לא תדרך את סגן הנשיא מייק פנס בשיחה שקיים עם קיסליאק ואף כי שיקר בקשר אליה. התובעת הראשית בממשל אובמה, סאלי ייטס, דיווחה לבית הלבן כי בעקבות השיחה ייתכן ופלין יהיה יעד לניסיונות סחיטה.

במכתב ההתפטרות שהגיש פלין, הוא כתב כי "למרבה הצער, בשל קצב האירועים המהיר, תדרכתי את סגן הנשיא ואחרים במידע חלקי ללא כוונה בנוגע לשיחת הטלפון עם השגריר הרוסי. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו והם קיבלו אותה". מחליפו הזמני יהיה הגנרל בדימוס קית' קלוג, שהיה נציג הבית הלבן במועצה, וזאת עד שטראמפ יבחר את מחליפו של פלין.


נמג"ש טורקי באנקרה
נמג"ש טורקי באנקרה