יירוט בגולן: לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו הבוקר (שבת) באמצעות מערכת הפטריוט כלי טיס בלתי מאויש לא מזוהה שהתקרב לגבול הישראלי ברמת הגולן. בשלב זה לא ברור מי שלט על כלי הטיס והרקע לאירוע נבדק. שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לאירוע ואמר כי ישראל רואה בסוריה כגורם האחראי למקרה, והוסיף כי "ישראל לא תאפשר לציר השיעי להתבסס בסוריה כבבסיס קדמי". 



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בירך את צה"ל על היירוט המוצלח והזהיר גם הוא את סוריה, בל תנסה לשנות את מאזן הכוחות בצפון. "אני מברך את צה"ל על פעולה מהירה ומדויקת להפלת כלי הטיס בצפון. אסד מחפש להגדיר כללי משחק ולא באמת לצלם את מוצבי צה"ל ברמת הגולן. לא ניתן לו או לאף שחקן אחר להכתיב כללים חדשים בגבול הצפוני", אמר גבאי. 

תמונות הלוויין חשפו - מבנים צבאיים בבסיס דרומית לדמשק
 
רשת ה-BBC האנגלית דיווחה אתמול כי איראן בונה בסיס צבאי מעט דרומית לדמשק, בירת סוריה. תמונות לוויין שהוזמנו על ידי רשת החדשות חושפות בנייה חדשה בבסיס צבאי שהיה בעבר בשימוש הצבא הסורי באזור אל קישוואה, בהם מבנים שמוערכים כקסרקטינים וכמוסכי רכב.

עם זאת, תמונות הלוויין לא חשפו מבנים גדולים שיכולים להכיל טילים או נשק לא קונבנציונלי. על פי ניתוח הממצאים שביצעה הרשת, נראה כי מרבית העבודות בבסיס נעשו בחצי השנה הראשונה של שנת 2017, ובין העבודות היו בניית מבנים חדשים ושיפוץ מבנים קודמים, אך לא ברור האם הבסיס מבצעי בשלב זה. כמו כן מקורות טוענים כי בכירים במשמרות המהפכה ביקרו בבסיס בשבועות האחרונים.

פוטין וטראמפ בהצהרה משותפת: "למלחמה בסוריה אין פתרון צבאי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסמו היום הצהרה משותפת בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה, בה נאמר כי אין למלחמה בת שש השנים פתרון צבאי. השניים התוועדו במהלך פסגת APEC שנערכה בווייטנאם, אך לא קיימו פגישה רשמית. לאחר הפסגה פרמו טראמפ ופוטין הצהרה בה נאמר כי "הנשיאים מסכימים כי אין פתרון צבאי לקונפליקט בסוריה. השניים מסכימים עוד כי הפתרון המדיני חייב להיות מבוסס על תהליך ז'נבה לפתרון המלחמה, ובהתאם להחלטת האו"ם 2254".

פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס

מוקדם יותר, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון התייחס לראשונה למשבר בלבנון, שבוע אחרי שראש ממשלת ארץ הארזים התפטר מתפקידו, יש שטוענים תוך לחץ סעודי. טילרסון הדגיש את החשיבות שבשמירה על יציבות האזור, וקרא לכל הכוחות האזוריים לכבד את ריבונותה של המדינה הקטנה. "ארצות הברית מזהירה את כל מי שמשתמש בלבנון ככלי במלחמות האזוריות, מבפנים או מבחוץ ופוגע ביציבותה", אמר מזכיר המדינה.
 
"אין בלבנון מקום או תפקיד לגיטימי לכוחות זרים, מיליציות, או ארגונים חמושים אחרים מלבד כוחות הביטחון הממלכתיים, שעל כל הצדדים להכיר בהם כמקור הסמכות הביטחוני היחיד במדינה", המשיך טילרסון כשהוא רומז לחיזבאללה. בהמשך טען הבכיר האמריקאי, כי ראש ממשלת לבנון המתפטר, סעד אל-חרירי היה שותף של האמריקאים, וכי התפטרותו של אל-חרירי הייתה על דעת עצמו, ובכך דחה את הטענות כי ראש הממשלה אולץ להתפטר על ידי פטרוניו הסעודים.

דיווח: במשטרה משוכנעים כי קיימת תשתית ראייתית נגד רה"מ בתיק המתנות

המשטרה מנסה לבסס חשד לשוחד בתיק המתנות, ובחקירתו ביום חמישי עומת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם דבריו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, כך דווח אתמול בחדשות עשר. החוקרים מנסים לפענח עבור מה למה ניתנו הסיגרים והשמפניה. על פי החשד, נתניהו ניסה לפני כתשע שנים לקדם פרויקט סחר של מילצ'ן ושל שותפו המיליארדר ההודי ראטן טאטא. 

על פי הדיווח, במשטרה משוכנעים כי ברשותם מספיק ראיות שמבססות את עבירת השוחד לכאורה. גם אצל גורמים בכירים בפרקליטות שמלווים את החקירה, מתחזק חשד זה. עמדת המשטרה הלא רשמית היא שהתגבשה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתוך כך, בפרקליטות מתחזק החשד לפיו ישנה עבירת שוחד.

נסראללה: "סעודיה ביקשה מישראל לתקוף את לבנון"


מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אתמול בנאום שנשא בלבנון כי קיים ברשותו מידע לפיו "סעודיה ביקשה מישראל לתקוף את לבנון". הוא טען כי "מדובר במידע ולא בפרשנות". נסראללה התייחס גם לסערת התפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד חרירי: "הוא עצור בסעודיה והתפטרותו אינה חוקית, אינה חוקתית ואין לה כל ערך, מפני שהוא לא כתב אפילו אות אחת בהודעת ההתפטרות שלו, שנעשתה בכפייה".

נסראללה. צילום: רויטרס

 
 נסראללה העריך, כי ישראל לא תתקוף את לבנון. הוא הוסיף בנאומו כי "אנחנו מעריכים שישראל לא תצא למלחמה חדשה עלינו, מאחר והיא יודעת שמחיר המלחמה יהיה יקר מאוד". הוא שב והזהיר את ישראל מ"הערכות מטעות, וניצול המצב הפנימי בלבנון".

בתוך כך, נשיא לבנון מישל עאון טען בתדרוך לשגרירים זרים, כי רה"מ לשעבר "נחטף" על ידי סעודיה. הוא הוסיף כי "לבנון אינה מקבלת את העובדה שראש הממשלה שלה נמצא במצב שנוגד את הכללים הכתובים באמנות בינלאומיות, כמו גם כאלה המוסכמים במערכת יחסים דיפלומטית בין מדינות". 

עיתונאית לשעבר טוענת: "חיים יבין השליך אותי למיטה, ונשכב מעלי"

עיתונאית להיטון, נעמי רון, כתבה אתמול בחשבון הפייסבוק שלה כי העיתונאי חיים יבין "השליך אותה למיטה, ונשכב מעליה". בפוסט היא סיפרה: "מעולם לא עלה על דעתי שיגיע הרגע שבו אחשוב שפרסום הסיפור הזה הוא הדבר הנכון לעשות. אבל הנה, זה קורה. מתי-שהוא לקראת סוף שנות ה-70 פגשתי את חיים יבין מאחורי הקלעים של היכל התרבות, באירוע שאותו הוא עמד להנחות. הגעתי למקום ככתבת 'להיטון עולם הקולנוע'. הצגתי את עצמי ושאלתי אם יסכים לראיון אישי בשבועון. הוא אמר שלא - הוא מתראיין רק בנושאים מקצועיים".

"השליך אותי על המיטה". יבין. צילום: פלאש 90
 
"כעבור כחצי שנה הופתעתי לקבל שיחה טלפונית - 'מדברת מזכירתו של חיים יבין. הוא מסכים להצעתך לראיין אותו'. הזמנתי אותו לדירתי. נהגתי אז לראיין אמנים ואנשי תקשורת בדירתם, או אצלי. לא קרה שום דבר, לא הייתה לי שום סיבה לחשוש ממשהו".  

"אחרי כחצי שעה של שאלות-תשובות הוא אמר: 'השאלות טובות, וזו בוודאי הולכת להיות כתבה טובה, אבל יש דברים אחרים שאנחנו יכולים לעשות'. הוא קם ממקומו, תפס אותי, השליך אותי על המיטה ונשכב מעליי. הייתי צריכה ממש להתאמץ כדי לנער אותו ממני". "אחרי ש-יבין הבין ששום דבר כבר לא יקרה כאן, המשכנו בראיון. לפני שעזב, אמר: 'שתדעי לך שאני יוצא מכאן מתוסכל ומאוכזב'. אני יצאתי נדהמת מהחוצפה ומההתנהגות הגסה של 'מר טלוויזיה'".

"הטענות נכונות": לואי סי. קיי. הודה בהאשמות על הטרדה מינית

הקומיקאי לואי סי. קיי. התייחס אתמול לראשונה לתחקיר הניו יורק טיימס, המציג טענות של חמש נשים הטוענות כי הוא הטריד אותן מינית בעבר. "הסיפורים האלה נכונים. באותה תקופה, אמרתי לעצמי שהתנהגתי כראוי, כי מעולם לא הראיתי לאישה את איבר מיני מבלי שביקשה. אבל מאוחר יותר בחיי, מאוחר מידי, למדתי שברגע שיש לך כוח והשפעה על אדם אחר, ברגע ששואלים אותם את השאלה הזו, הדבר כבר לא בגדר שאלה", כתב בהצהרה שפרסם בתקשורת. עוד נכתב: "הנשים הללו העריצו אותי, ואני ניצלתי את זה. אני מביע חרטה על מעשי, ורק אתמול הבנתי את המצב שהעמדתי אותן בו".

הודה כי ההאשמות נכונות. לאוי סי. קיי. צילום: רויטרס
 
כזכור, שלשום פורסם בניו יורק טיימס תחקיר, הכולל חמש עדויות של נשים שטוענות כי הסטנדאפיסט הטריד אותן מינית. על פי הדיווח, בשנת 2002 צמד הקומיקאיות משיקגו, דנה מיני גודמן וג'וליה וולוב, קיבלו הזדמנות להופיע בפסטיבל אומנויות הקומדיה האמריקאית באספן, קולורדו. במהלך הפסטיבל הזמין אותן הקומיקאי לבלות בחדרו במלון, שם הציע להם לשתות כוסית יין לאחר הופעה מאוחרת של השתיים. ברגע שנכנסו לחדרו, כך לפי עדויותיהן, שאל אותן הקומיקאי אם הוא יכול לחשוף בפניהן את איבר מינו. הן חשבו שמדובר בבדיחה וצחקו, "אבל אז", לטענת גודמן, "הוא באמת עשה את זה. הוא התחיל להוריד את כל הבגדים ולאונן מולנו".