שני שלישים מתושבי אוסטרליה הצביעו הלילה (רביעי) במשאל עם בנושא אישור נישואים חד מיניים. תמיכתם של 61.6% בהצעה, הפכה את אוסטרליה למדינה ה-26 לאשר נישואים חד מיניים בשטחה. אחד מהתומכים בהצעה סיפר לסקיי ניוז: "בכיתי מאושר, ההחלטה היא תוצאה של תהליך ארוך ומייגע, שעדיין לא נגמר. מאמין שאנוח קצת ואז אלך לחגוג בבר הגאה האהוב אלי, כשאני מוקף בחברים".



כמעט 80 אחוזים מבעלי זכות הבחירה, כ-12.7 מיליון אנשים, השתתפו במשאל העם ההתנדבותי. במסיבה שהתקיימה בסידני לאחר קבלת ההחלטה, אלכס גריניץ', יושב ראש שותף של הקמפיין, הסביר כי "לאהבה יש ניצחון מוחץ".



אנשים חוגגים לאחר אישור ההחלטה. צילום: רויטרס



ביוני האחרון, הפרלמנט הגרמני אישר נישואים חד מיניים במדינה, למרות התנגדותה של הקנצלרית אנגלה מרקל. בעקבות זאת, זוגות חד מיניים החיים במדינה יקבלו את אותן הזכויות שכל הזוגות זכאים להם. בין היתר, הם יוכלו להינשא ולאמץ ילדים ביחד. בעקבות האישור, נישואים מוגדרים בחוק הגרמני כ"חיים משותפים המתנהלים על ידי שני אנשים שונים או בני אותו מין".מסקר שנערך במדינה עולה כי כשני שלישים מתושבי גרמניה תומכים בהחלטה.


מרקל אמרה בתגובה לאישור ההחלטה בפרלמנט כי "בשבילי נישואים זה דבר בסיסי המתקיים בין גבר לאישה, וזו הסיבה שלא תמכתי בהצעה הזו". היא הוסיפה: "אני מקווה שההצבעה היום תקדם הבנה בין  אנשים בעלי השקפות שונות ויקדם שלום חברתי". נשיא הפרלמנט אמר לאחר ההצבעה כי 393 מחוקקים תמכו באישור החוק בעוד ש-226 התנגדו וארבעה נמנעו.