ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי, שנטען כי הוא מוחזק בידי סעודיה בניגוד לרצונו, מאותת זו הפעם השלישית כי הוא צפוי לשוב בקרוב לארצו. בציוץ שפרסם היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו, כתב אל-חרירי: "אני שב ואומר - אני בסדר גמור, בעזרת האל עוד אשוב ללבנון כפי שהבטחתי, עוד תראו". בניגוד לכך טוען הנשיא הלבנוני מישל עוואן כי לא רק שחרירי מוחזק בסעודיה בניגוד לרצונו, אלא גם משפחתו עצורה במדינה.



בהצהרה שמסר היום הנשיא הלבנוני לכלי תקשורת מקומיים, ציין כי בני משפחתו של ראש הממשלה שהתפטר וטרם שב לארצו, עוברים חיפושים בכל פעם שהם נכנס ויוצאים מהבית בו הם שוהים. לדבריו של הנשיא, "לא דרשנו את חזרתה של המשפחה קודם לכן, אבל כעת התברר לנו בוודאות שגם היא מוחזקת ובודקים אותה כשהיא יוצאת ונכנסת".



הסוף לעמימות? שר החוץ הצרפתי ייפגש עם אל חרירי 



לפי מקור דיפלומטי צרפתי, שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה-דריאן, צפוי להיפגש עם סעד אל-חרירי בלבנון ואולי לשים סוף לעמימות סביב היעלמותו של אל-חרירי. הצפי הוא שהשניים ייפגשו במהלך ביקורו של השר בסעודיה כבר מחר.



בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני תקף היום בחריפות את סעודיה בעקבות הפרשה, סעד אל חרירי ואמר כי "זו התערבות חסרת תקדים בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת". עוד הוסיף: "איך מדינה יכולה להחזיק ראש ממשלה של מדינה אחרת ולומר שצריך להחליף אותו? על בסיס אילו זכויות הם יכולים לומר שמפלגה מסוימת לא יכולה להיות חלק מהממשלה? כמה רחוק הם חושבים שהכסף שלהם יכול להשפיע"?



כמו כן, תקף רוחאני את ישראל כשאמר: "זה מביש שמדינה מוסלמית מבקשת מישות ציונית להפציץ את העם הלבנוני". 



נשיא איראן. צילום: AFP



כזכור, חרירי התפטר מתפקידו כראש ממשלת לבנון לפני 11 ימים, את הודעת ההתפטרות הוא העביר בהצהרה מריאד. חרירי הסביר את התפטרותו בכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו". עוד אמר בהצהרתו: "אני חש סכנה לחיי, ומרגיש כי יש קנוניה להתנקש בי". הוא האשים כי "האווירה הציבורית הקיימת דומה לזו שהייתה בתקופה שלפני רצח אבי, רפיק אל-חרירי ב-14 בפברואר 2005".