ניצל מלוע הארי: יהודה משי זהב, ראש ארגון זק"א שטייל בג'ונגל בדרום אפריקה, עבר חוויה דרמטית שעה שלביאה אותה ליטף זינקה עליו. 30 שניות מורטות עצבים של אימה ופחד הסתיימו בשריטות קלות בחזה. ברוך המציל את המציל. "אני פה בדרום אפריקה במסגרת פעילות בינלאומית של זק"א", סיפר היום (רביעי) משי זהב למעריב אונליין.

הוא הוסיף: "היום לקחתי קצת חופש ונסעתי עם כמה חברים לג'ונגל, נסיעה של כארבע שעות. יש שם מקטע שבו ניתן להיכנס וללטף אריות ולביאות. לפני כן תדרכו אותנו שלא לא ללטף קרוב לראש, לא להתכופף ולא לכרוע ברך כדי שלא יחשבו שאתה טרף. חילקו לכל אחד מקל ואמרו שזה מקל מיוחד שהם מחלקים איתו את הבשר , בזה הם מאמנים אותם והם מכירים את המקל ויודעים להישאר כל הזמן בגובה שלהם". 
משי זהב סיפר על רגעי האימה שעבר בתוך רגע: "בשלב מסוים התחלתי לשיר להם 'אל תירא ישראל אל תירא, כי גור אריה הלוא אתה', התרגלתי אליהם, והם נראים אז קצת כמו כלבים וחתולים. אז  לקחתי שתי לביאות והתחלתי לטייל איתן לאורך המסלול וליטפתי את אחת מהן. היא הפנתה את הראש לעברי ואז בתוך שנייה היא קפצה עליי. אני באינסטינקט ביד אחת עם המקל נתתי לה מכה  וביד השנייה תפסתי את הכיפה שכמעט נפלה לי וזכרתי שאסור לי ליפול כי תוך שניות היא תהיה עליי".

"זו חוויה של פחד אימים" 

"לא יודע כמה זמן חלף , 20 או 30 שניות", סיפר עוד. "הרגשתי שאני בין כפות ידיה וזה פחד אימים. אני לא פוחד מיותר מידי דברים בחיים אבל בחיים לא הרגשתי פחד כזה ומזל גדול שהמקומיים היו שם והם זינקו עם המקלות והתחילו להכות אותה . גם הצלם שצילם עזב את המצלמה ומסתער עם המקל וככה הצלחתי להשתחל החוצה מתחתיה".
"זו חוויה של פחד אימים, ככה לשכב, אני לא זוכר כמה שניות, ואתה לא יודע מה עובר לך בראש. אבל אני מאמין שעוד ייקח לי כמה שעות עד שאצליח לעכל מה עברתי"" הוסיף ראש זק"א. 
 

על הטיפול שקיבל סיפר: "רצו לפנות אותי למרפאה המקומית לקבל חיסונים אבל התנגדתי בגלל שזה לא סטרילי, ולכן נסעתי כארבע שעות עד לקהילה היהודית ביוהנסבורג שם קיבלתי חיסונים במרפאה של הצלה ועכשיו אני במנוחה".
ראש זק"א סיכם את החוויה הלא פשוטה שעבר: "למדתי מה הם העוצמה והזריזות של אריה ולביאה. למדתי שאסור להתרגל לחיה שמשקלה 250 ק"ג שהיא לא חיית מחמד. ייקח לי לעכל את הסיפור. אני עם שריטות בחזה. אצטרך לקרוא פעמיים הגומל כי לא היה חסר הרבה שלא אשאר בחיים".
 
תחזור לג'ונגל?
"אני לא פוחד בדרך כלל אבל לא חושב שעוד חלף מספיק זמן כדי שאוכל לדעת מה יקרה".