התובע החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, רוברט מולר, זימן את האנשים שהיו קשורים לקמפיין של דונלד טראמפ לחקירה נוספת, כך דווח הבוקר (שישי) ברשת CNN האמריקאית. בתוך כך, בוול סטריט ג'ורנל דווח כי צו הזימון הוצא באמצע החודש שעבר, וכלל בין היתר בקשה למסמכים ותכתובות מיילים מ-12 מעורבים. המסמכים המבוקשים הכילו מילות מפתח הקשורות לרוסיה.



מקורבים לחקירה הסבירו כי ההזמנה לחקירה לא תחייב עמידה בפני הרכב חבר מושבעים מורחב. עוד דווח כי צוות הקמפיין הופתע מהזימון, שכן עד כה הם שיתפו פעולה בצורה מלאה עם החקירה.



כזכור, לפני כשבועיים, מייקל כהן, עורך דינו הפרטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחקר בנוגע למעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, כך מסרו מקורות לרשת CBNC האמריקאית. לפי הדיווח, כהן ישוחח עם חוקריו באופן פרטי ואף יופיע מחר בפני ועדת המודיעין של הסנאט. 



כהן הועסק על ידי הנשיא בחברה שלו, וניהל מגעים עם הקרמלין ביחס לבניית מגדל טראמפ במוסקבה, אך המשא ומתן בנושא הסתיים ללא תוצאות. מאוחר יותר התברר כי כהן שלח הודעת מייל לדמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בו ביקש לסייע בבניית המגדל המדובר, אך פסקוב אמר לאחר מכן שהוא מעולם לא השיב להודעה. 



בנוסף, מספר ימים לאחר מכן, דווח כי חבר מושבעים פדרלי בוושינגטון אישר הגשת כתבי האישום הראשונים בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות 2016 בארצות הברית, שאותה מוביל התובע המיוחד רוברט מולר, כך לפי מקורות יודעי דבר שצוטטו ב-CNN. דובר צוות החקירה המיוחד בראשות מולר, שמונה להובילה בחודש מאי, סירב להתייחס לדיווח.



מולר מונה לתפקיד זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ פיטר את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, רוזנשטיין מינה את מולר לתפקיד התובע המיוחד, והוא מוסמך לחקור "כל נושא שעולה באופן ישיר או עקיף מהחקירה", כך לפי רוזנשטיין. 



החקירה המדוברת, כידוע, מתמקדת בקשרים שניהל הקרמלין עם ראשי קמפיין הבחירות של טראמפ, לכאורה, כמו גם בניסיונו של הנשיא לפגוע בחקירה, כך על פי החשד.