מעבר רפיח עבר לידי קציני הביטחון של הרשות הפלסטינית: לראשונה זה למעלה מעשור, מעבר רפיח, על הגבול בין רצועת עזה למצרים, נמצא בידי קציני ביטחון של ממשלת ההסכמה הלאומית של הרשות הפלסטינית. מצרים החליטה הבוקר (שבת) לפתוח את מעבר הגבול לשלושה ימים לצורך יציאת סטודנטים, בעלי אשרות שהייה וחולים. הוא יהיה פתוח עד לפתיחתו הקבועה על פי הסכם מ-2005, שקובע שהוא יהיה בידי אנשי הרשות הפלסטינית ופקחים אירופאיים. מאות אנשי ביטחון הגיעו לאזור המעבר, עם מדים רשמיים של הרשות הפלסטינית, כדי לקבל את פני המבקרים.



מעבר רפיח בגבול עם מצרים. צילום: AFP



במקביל, מאות פלסטינים הגיעו לאולם המרכזי על שם "אבו יוסף א-נג'אר" בעיר חאן יונס, כדי להגיע אל מעבר רפיח באוטובוסים. על פי הסכם בין הרשות הפלסטינית לבין משרד הפנים בעזה, לפיו הנוסעים יהיו על פי הרשימה הישנה, עד שכל מי שנמצא ברשימת ההמתנה ייצא מרצועת עזה. היום אמורים לצאת מהגבול אותם אזרחים שממתינים ליציאה מה-16 באוקטובר, אך נדחו בשל המצב הביטחוני בחצי האי סיני.



הדס שטייף: "אהוד אולמרט הטריד אותי מינית לפני מספר שנים"



העיתונאית הדס שטייף טענה הבוקר במהלך אירוע שבתרבות בנס ציונה כי הוטרדה מינית על ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "הטריד אותי מינית באולפן הערוץ הראשון, הצמיד אותי לקיר ולחש לי באוזן עם הלשון הדוחה שלו. הדפתי אותו מיד", סיפרה.



היא התייחסה לפרסום וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הכל אמת. סיפרתי בזמן אמיתי להמון אנשים. נגעלתי. לא שכחתי. ולכן מאמינה לכל הנשים שמעיזות לצאת גם אחרי 30 שנה ולדבר. אנחנו באמצע המהפכה. למען הילדות הילדים הנכדות הנכדים של כולנו. זאת האחריות שלנו.  לא נפחד לא נסתתר גם במחיר תקיפות אישיות . זה המחיר שאני מוכנה לשלם בשביל הדור החדש." מטעמו של אולמרט נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם".

גורמים אמריקאים מאיימים: "אם לא יחל מו"מ - נסגור משרדי הרשות בשטחנו"

ממשל טראמפ איים על ארגון הפתח כי יסגור את משרדיו הרשמיים בוושינגטון בתוך כ-90 ימים, אם הרשות הפלסטינית לא תכנס להליך משא ומתן מול ישראל, כך דווח הבוקר בתקשורת האמריקאית. בדוח שפורסם, נכתב כי במידה והמשרדים ייסגרו, הדבר לא ישפיע על עבודת הממשל מול גורמים פלסטינים.
 
על פי הדיווח, מזכיר המדינה רקס טילרסון "יידע" את הגורמים הפלסטינים כי הם הפרו את החוק האמריקאי הקשור להפניית גורמים ישראלים לחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג. הדברים נאמרו לאחר דבריו של ראש הרשות, אבו מאזן, בפני העצרת הכללי של האו"ם בספטמבר האחרון, בהם טען כי "על בית הדין הבינלאומי לפתוח בחקירה, ולהעמיד לדין בכירים ישראלים על מעורבותם בפעולות הקשורות להתנחלויות, ובתקיפה של בני עמנו".

אל-חרירי נפגש בארמון האליזה עם מקרון


ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל חרירי נחת עם בני משפחתו הבוקר בצרפת ונפגש עם הנשיא עמנואל מקרון. "אגיע לביירות בימים הקרובים לכבוד חגיגות העצמאות של לבנון ואבהיר את עמדתי באשר למצב לאחר שאפגוש את הנשיא מישל עאון", אמר אל-חרירי. 

כזכור, במהלך הלילה הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נמצא בדרכו לשדה התעופה, וצפוי לעזוב את ריאד. עוד כתב כי "הדיווחים לפיהם הוא מוחזק כבן ערובה בסעודיה שקריים".

אודליה כרמון: "סולחת לקצב, הרגשתי שהצדק בא על כנו"

אודליה כרמון, א ממשרד התחבורה, אמרה היום בשבתרבות בבאר שבע כי היא סולחת לנשיא משה קצב. "סלחתי, הרגשתי בסיפור הזה שהצדק בא על כמו", הסבירה, "מה שהיה חשוב לי, זה מה שהיה בדם ליבי, שיגידו בהכרעת הדין שהוא אנס ושקרן פתלוגי סדרתי". היא הסבירה: "עניין אותי הצדק, ולא כמהשנים הוא ייכנס לכלא. מעבר לזה אני לא חיה את העניין הזה".

אודליה כרמון בשבתרבות. צילום מסך


כרמון הוסיפה: "אני לא שופטת את גילה קצב, במיוחד כשיש לך חמישה ילדים ונכדים". לדבריה, היא אינה זקוקה לסליחתו של קצב, מאחר ומדובר באדם שחי בהכחשה מוחלטת ולא מוכן לקבל אחריות על מעשיו.

דיווח: חיזבאללה מצפה ל"התנקשות בבכיר" בלבנון שתטרוף את הקלפים

ארגון חיזבאללה מצפה ל"התנקשות בבכיר" בלבנון שתטרוף את הקלפים, ולכן הוא העלה, כבר ביום חמישי, את רמת הכוננות בכל רחבי המדינה לרמה הגבוהה ביותר, בצל האיומים שהוא מקבל מכמה מדינות, בעיקר ישראל. כך דיווח הבוקר העיתון הכווייתי "א-ראי". הכוננות הועלתה, למרות שבארגון הלבנוני לא מאמינים שישראל תתקוף את לבנון בעתיד הקרוב.

החשש הגדול בקרב בכירי חיזבאללה, הוא מהתנקשות בבכיר במדינה, כמו במקרה של ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי ב-2005. במידה והחששות יתממשו, הדבר יהיה במטרה להביך את הנשיא מישל עאון, לאחר שתקף את סעודיה ואף העלה את המתיחות בין ביירות לריאד, לאחר שטען כי סעודיה מחזיקה את ראש ממשלת לבנון בניגוד לרצונו.

דובר שוברים שתיקה: "חקירת ראווה, הפרקליטות משרתת את שקד"

דובר ארגון 'שוברים שתיקה', דין יששכרוף, הגיב אתמול לסגירת התיק נגדו בשל הכאת פלסטיני במהלך שירותו הצבאי ולטענות בכירים במערכת הפוליטית כי הוא המציא את המקרה על מנת להשחיר את פניו צה"ל. "לפני שלוש שנים שירתי כקצין ולוחם בחברון", סיפר יששכרוף בסרטון שהעלה לרשת, "שברתי שתיקה וסיפרתי על מכות וברכיות שנתתי לפלסטיני בזמן שהוא התנגד למעצר. אבל עכשיו, במסגרת חקירת ראווה, הפרקליטות הכריזה שאני שקרן. שום האשמה פוליטית לא תוכל להסתיר את האמת".

 
 
יששכרוף תקף את הפרקליטות והדגיש כי היא מנסה לרצות את שרת המשפטים ופועלת מסיבות פוליטיות. "תגידו, למה אתם חושבים שהפרקליטות לא לקחה את העדות של הקשר מ"פ שישב ממש לידי בזמן שנתתי לפלסטיני ברכיות? אולי זה בגלל שזה לא התאים למסקנה שהפרקליטות ידעה שאיילת שקד רוצה לקבל? על הגב שלי, הפרקליטות מנסה לשרת את איילת שקד ולהשתיק ביקורת על הכיבוש", אמר.