צרות מבית: על רקע המתיחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית, טען לפנות בוקר (ראשון) מפקד הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב, הגנרל ג'ון הייטן, במהלך פורום בינלאומי בקנדה, שכלל אנשי ביטחון מכל העולם, כי הוא יסרב לציית לפקודה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתורה על ביצוע מתקפה גרעינית, אשר "אינה חוקית".



לדבריו, "אם זה לא חוקי, תנחשו מה יקרה. במקרה כזה אומר לטראמפ: 'אדוני הנשיא, זוהי פקודה בלתי חוקית'. ונחשו מה הוא יעשה? הוא ישאל: 'מה כן יהיה חוקי?', ונעלה אפשרויות שכוללות שילוב של יכולות מגוונות על מנת להגיב לכל מצב שהוא, ככה זה עובד".



טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



לפי הדיווח ב"בלומברג", אם טראמפ אכן יחליט לפתוח במתקפה גרעינית, היטן יציב בפניו אפשרויות חוקיות לפעולה אחרת שניתן להוציא על הפועל. "אתה יכול להיכנס לכלא עד סוף ימיך אם תציית לפקודה לא חוקית", הסביר איש הצבא האמריקאי.



מלבד זאת, הוא טען כי "אני חושב שיש אנשים שחושבים שאנחנו טיפשים, אך אנחנו לא טיפשים. אנחנו חושבים על הדברים האלה הרבה. כשיש לך אחריות כזו, איך לא תחשוב על זה?".



קים ג'ונג און. יכול לחייך? צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. יכול לחייך? צילום: רויטרס


דבריו של הייטן מתפרסמים על רקע המתיחות בחצי האי הקוריאני בין קוריאה הצפונית לבין שכנתה מדרום ובנות בריתה, ביניהן ארה"ב. רק לפני יומיים הראו תמונות לוויין, שצולמו החודש, כי פיונגיאנג בונה ב"קצב אגרסיבי" צוללת עם יכולת לשגר טילים בליסטיים. מכון "38 צפון"', שמושבו בוושינגטון, עוקב אחר פעילות צבאית בקוריאה הצפונית. בדוח של המכון נמסר כי תמונות הלוויין צולמו במספנת סינפו שבמדינה המבודדת.

בשיאו של העימות בין הצדדים הצהיר הנשיא האמריקאי כי אם ייאלץ הוא "ישמיד את קוריאה הצפונית", ואף כינה לאחרונה את מנהיג המדינה המסוגרת "שמן ונמוך".