המשטרה מקיימת מרדף אחרי המילארדר ג'יימס פאקר, ידיד משפחת נתניהו, שלפי החשד העניק לה טובות הנאה, זאת לאחר שהוא חמק מהחוקרים בברזיל ובארגנטינה, ובהמשך נמלט מהם גם במקסיקו ביאכטה ללב ים, כך דווח הבוקר (שני) בכאן ב'. 



הדיווח בנושא מתפרסם חמישה ימים בלבד לאחר שדווח ב"ההחדשות" כי המשטרה בודקת, במסגרת חקירת תיק 1,000 קשר בין חברו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, והמיליארדר האוסטרלי.



על פי הפרסום, במסגרת החקירה בודקים השוטרים איך חברו הקרוב של יאיר נתניהו, צעיר בשם רומן אברמוב, מונה לעבוד כמנהל אצל איש העסקים עם משכורת של עשרות אלפי שקלים, למרות שהוא נטול תואר אקדמי וניסיון תעסוקתי.



יאיר נתניהו. בילה עם פאקר בעבר. צילום: רפי דלויה
יאיר נתניהו. בילה עם פאקר בעבר. צילום: רפי דלויה



עוד צוין כי פאקר, נתניהו ואברמוב יצאו לפני כשנתיים, לאחר שבנו של ראש הממשלה הציג למיליארדר את חברו, לבילויים משותפים בחו"ל ולהפלגות ביאכטה של איש העסקים.



בעבר פורסם כי לאחר התחבטויות החליטו במשטרה לוותר על עדותו של פאקר בתיק המתנות מכיוון שהתקשו בחיקור דין וככל הנראה עדותו אינה מחייבת על מנת להגיע להמלצה לכתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשה, אך כעת עולה מהדיווח כי בגוף האכיפה שבו להתעניין, כאמור, באיש העסקים האוסטרלי.



כזכור, שמו של איש העסקים עלה כמי שנחקר בישראל בחשד למתן מתנות לראש הממשלה ולבנו יאיר, בתמורה לסיוע לכאורה מצידו של נתניהו בענייניו העסקיים של פאקר.