קרוב לעשרים שנה אחרי פרשת מוניקה לווינסקי, הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, שוב עשוי לעמוד בפני פרשת מין חדשה. הדיילי מייל חשף אמש כי ארבע נשים מאשימות שהוא תקף אותן מינית אחרי שעזב את הבית הלבן. שמו של קלינטון (71) נקשר לרומנים מחוץ לנישואים ולתקיפות מיניות עוד במהלך קמפיין הבחירות של 1992, שבו גבר על ג'ורג' בוש האב שגם נגדו הופיעו בשבועות האחרונים טענות על התנהגות שאינה הולמת, והשיא היה הרומן שלו עם מוניקה לווינסקי, מתמחה בבית הלבן, שכמעט הביא להדחתו. בימים האחרונים פרצה מהומה במפלגה הדמוקרטית אחרי שהסנאטורית קירסטן גיליברנד הכריזה כי קלינטון היה צריך להתפטר מהנשיאות וגם חברים אחרים במפלגה אמרו כי הם טעו בהגנה על הנשיא מול ההאשמות נגדו.



היום (שני) התגברה הסערה אחרי ש"הדיילי מייל" דיווח, בהתבסס על גורמים בכירים במפלגה הדמוקרטית ועל בכיר ששירת בממשל קלינטון ובממשל אובמה, כי ארבע נשים מאשימות שהנשיא לשעבר תקף אותן מינית בתחילת העשור הקודם, אחרי שעזב את הבית הלבן בתום שתי כהונות. הנשים עבדו בארגונו של המיליארדר רון ברקל, ששכר את שירותיו של קלינטון כדי לסייע לו לקדם את עסקיו והוא טס ברחבי העולם עם נשים צעירות במטוסו הפרטי של ברקל.



לפי הדיווח, עורכי דין של הנשים מנהלים מגעים עם פרקליטיו של קלינטון על מנת לסגור הסכם שבמסגרתו הן יקבלו תשלום כדי שלא יספרו על תקיפות מיניות שביצע בהן לכאורה. אם ייכשל המשא ומתן, שנמצא בשלב קריטי, מקורבים לקלינטון הודו כי הנשים יהיו מוכנות לקיים מסיבת עיתונאים ולספר את כל הפרטים. חבר בצוות המשפטי של קלינטון הודה כי הוא "מודע לטענות, אולם לא יכול לדבר עליהן".



"הילרי חוששת שהקמפיין יחסל את תוכניות השלטון"



בכיר במפלגה הדמוקרטית אמר למייל כי "ביל מוטרד מהמחשבה שהוא יצטרך להעיד ולהגן על עצמו מול האשמות מיניות פעם נוספת". הוא מקווה שהצוות המשפטי שלו יוכל איכשהו למנוע מהנשים האלה להגיש תלונות ולגרור אותו בבוץ", אמר.



אחד המקורות סיפר כי רעייתו של הנשיא לשעבר, הילרי קלינטון, הביעה זעם על החשיפה ואף הציע לגייס בלשים פרטיים שיאספו פרטים על הנשים, אולם עורכי דינו של קלינטון מנעו זאת ממנה. "הילרי רוצה להישאר בעין הציבורית בתור מנהיגת ההתנגדות לדונלד טרמאפ ולמלא תפקיד מרכזי בפוליטיקה בשנים הבאות, אולי אפילו ריצה נוספת לנשיאות בשנת 2020", אמר. "היא מפחדת שהסקנדל האחרון עלול להרוס את מורשת קלינטון ולחסל את התוכניות שלה.



הגורם הוסיף כי בני הזוג "לא חיים כבעל ואישה כבר כמה שנים, בעיקר בשל הריצה של ביל אחרי נשים אחרות". "התברר כבר לפני שנים שהגיל לא יגרום לביל להתיישב ולהפסיק לרדוף אחרי נשים", הודה. "הילרי פשוט התעלמה מזה וחיה את חייה".