מלקקים את הפצעים: שלושה ימי אבל הוכרזו במצרים בעקבות הפיגוע שהתרחש בסוף השבוע בצפון סיני. שגריר ישראל במצרים לשעבר, יצחק לבנון, התייחס היום (ראשון) ב-103FM לטבח הנורא והסביר: "הפיגוע מעיד על כך שהמאבק של א-סיסי נגד התנועות האסלאמיות נמשך. ככל השלטון בקהיר מחמיר את ידו נוצרת רדיקליזציה של התנועות האסלאמיות מהצד השני".

כשנשאל האם צבא מצרים מסוגל לעצור את הטרור השיב: "כן, א-סיסי עצמו דיבר על הימצאות 25 אלף חיילים במשולש, יש כוחות ומטוסים כנגד התנועות האסלאמיות אך המאבק נגדם אינו פשוט. הצבא המצרי הוא מסורתי ולא בהכרח מתאים ללחימה בטרור, כל זמן שהצבא לא ישנה גישה יהיה לו קשה להילחם בטרור. הוא יוכל להפציץ מהאוויר אם תהיה לכך אפקטיביות אך התנועות האסלאמיות מתחבאות מתחת לאדמה. מודיעין ניתן לקבל רק מהאנשים שחיים בשטח ולכן הוא לוקה בחסר".



לאה גולדין התייחסה לדבריו: "אין כאן מזימה נגד ישראל? המצרים חוזרים אט אט למצרים ומביאים עוד ועוד כוחות, מה זה אומר מבחינת ההסכמים שיש עם ישראל, אנחנו משחררים חבל שאנו לא יודעים לאן הוא יגיע". ענה לה יצחק לבנון: "לישראל ולמצרים אינטרס משותף לעצירת הטרור. אותו טרור במצרים נכנס לשטחנו וחוסל בתוך ישראל. היות ויש לנו אינטרס משותף להכות בטרור, הסכמנו ביודעין לשנות את הנספח הצבאי של הסכם השלום בפועל ואפשרנו למצרים להכניס כוחות, אך כל עוד מצרים לא תתגבר על הבעיה הסוציו-אקונומית שתפיק לה מודיעין טוב יהיה לה קשה מאד לנצח את הטרור".
לסיום הוסיף: "אסור לבדואים במצרים לרכוש קרקעות, להצטרף למשטרה, להצטרף לצבא ועוד. כיום ישנו דור חדש של בדואים שהחליף את הגמלים ברכבים יוקרתיים והם מצטרפים לדאעש. המקרה האחרון הוא הגרוע ביותר שהיה בהיסטוריה של מצרים והוא היה אירוע מתוכנן. הציבו טרוריסט ליד כל חלון במסגד כך שאם מישהו ירצה לברוח מהטבח יוכלו להרוג אותו. זוהי מכה מאד קשה לכוחות הביטחון והצבא של א-סיסי והמגמה הזו רק צפויה להתגבר".
עריכה: איתמר זיגלמן