למעלה ממאה אלף תושבים פונו מבתיהם באינדונזיה בשל החשש מהתפרצות הר הגעש אגונג שבאי באלי, כך דווח הבוקר (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס. שדה התעופה המקומי נסגר למשך יממה, דבר שגרם לשיבוש בלוחות הזמנים של 445 טיסות. בנוסף, כ-59 אלף נוסעים נפגעו. 

עם זאת, נציג המדינה אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בעיר ג'קרטה כי רק 40 אלף תושבים פונו. לדבריו, יתר התושבים לא מעוניינים לעזוב את המקום מפני שהם מרגישים בטוחים או שאינם רוצים לנטוש את בעלי החיים שלהם. "נפנה אותם בכוח, אם יהיה בכך צורך", הסביר, "גורמים מהרשויות יסתובבו בכפרים כדי לשכנע את האנשים להתפנות".
התפרצות הר געש באינדונזיה

התפרצות הר געש באינדונזיה. צילום: רויטרס
כזכור, הסוכנות למצבי חירום במדינה הודיעה לפני מספר שעות כי היא מעלה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר. "בציפייה לאפשרות של אסון מיידי, אנו מעלים את הכוננות להתפרצות הר הגעש אגונג מרמה 3 לרמה 4 החל משש בבוקר", נאמר בהודעה. 

בסוכנות להגנת הסביבה במדינה הסבירו כי "הסבירות לכך שתהיה התפרצות עוצמתית גדול". הגורמים התייחסו לכך שבחושך ניתן לראות מגמה בפסגת ההר. על פי הדיווחים בטלוויזיה המקומית, ניתן לראות זרמי לבה קרים במספר מקמות בהר. מדובר בהר געש בגובה של כ-3,000 מטרים ועשן רב יוצא ממנו מאז סוף השבוע האחרון.