לפחות 57 אזרחים, כולל 19 ילדים, נהרגו אתמול בסוריה בתקיפות של משטר אסד וצבא רוסיה, בשני אזורים שונים ברחבי המדינה, כך דיווח הלילה (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. מטוס קרב, ככל הנראה רוסי, פגע בכפר אל-שאפאח, שנמצא בשליטת ארגון המדינה האסלאמית, במחוז דיר א-זור - שם נהרגו 34 אזרחים, כולל 15 ילדים.

מטוסי תקיפה רוסיים בסוריה, אתמול. צילום: רויטרס
מטוסי תקיפה רוסיים בסוריה, אתמול. צילום: רויטרס

 
האזור חזר רק החודש לשליטת צבא אסד ובעלות הברית של סוריה, לאחר שהיה נחשב בעל חשיבות אסטרטגית לארגון המדינה האסלאמית משום שהוא נקשר לאזורים אחרים שנמצאים בעיראק ונמצאים תחת שליטת הארגון.


ילד מקבל טיפול רפואי, אחרי התקיפה אתמול. צילום: רויטרס
ילד מקבל טיפול רפואי, אחרי התקיפה אתמול. צילום: רויטרס


במקום אחר בסוריה נהרגו אתמול 23 אזרחים, ביניהם ארבעה ילדים, בהפצצות אוויריות של כוחות המשטר במעוז המורדים של מזרח גוטה, ליד בירת דמשק. רוב התקיפות היו באזור המזרחי של גוטה, והרגו לפחות 15 בני אדם, כך עולה ממידע שמסתמך על רשת פעילים לזכויות אדם בסוריה.
 
בשבועות האחרונים הגבירו כוחות הממשלה את ההתקפות וההפצצות על גוטה המזרחית, על מנת להילחם במורדים באזור גוטה. מזרח גוטה נמצא בארבע השנים האחרונות במצור על ידי כוחות נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

לפני כשבועיים השיגה ממשלת סוריה שליטה מלאה על העיר דיר א-זור, שהייתה בשליטת ארגון המדינה האסלאמית, כך מסר אז גורם צבאי במדינה. "הכוחות המזוינים, בשיתוף פעולה עם בעלות הברית של סוריה, שחררו את דיר א-זור לחלוטין מלפיתתו של ארגון הטרור דאעש", אמר הגורם הצבאי בדיווח לטלוויזיה הסורית.
 
ארגון המדינה האסלאמית שלט בעיר במשך שנים וצר על מובלעת של המשטר עד שצבא סוריה שחרר אותה בתחילת ספטמבר, ופתח בקרב על חלקי העיר המוחזקים על ידי דאעש.