ערוץ ״אל-עאלם״ האיראני חשף הלילה (שני), כי הגנרל קאסם סולימאני, מפקד פלוגות אל-קודס של משמרות המהפכה, נפצע באחד הקרבות באזור הבוכמאל שבסוריה, לאחר שהגיע לאזור ופיקד בו על המיליציות הנתמכות על ידי איראן. לפי הדיווח, סולימאני טופל וחזר לפקד שוב על הקרבות, מאחר ומבחינתו מדובר ב״אם כל המערכות״.



כתב הערוץ הוסיף עוד כי מבחינת כל הכוחות הלוחמים בסוריה, הקרב על העיר הסורית הוא הכי חשוב. "כולם מנסים להקדים את השליטה על בובכמאל, מאחר ומדובר בעיר אסטרטגית, שתביא לניתוק דאעש מעיראק לחלוטין", אמר הכתב שמלווה את הלוחמים בשטח.



הגנרל האיראני, בן ה-60, נחשב כיום לאחד האנשים המשפיעים ביותר ברפובליקה האסלאמית ומקורב ביותר למנהיג העליון עלי חמינאי. בגיל 22, עם פרוץ המהפכה האסלאמית באיראן, הצטרף סולימאני למשמרות המהפכה, השתתף במלחמה העקובה מדם עם עיראק, שנמשכה שמונה שנים, ובשנת 2000 מונה למפקד הכוח.



יש לציין כי לארצות הברית יש חשבון נוקב במיוחד עמו, משום שבוושינגטון רואים בו אחראי למותם של חיילים אמריקאים רבים, כשאנשיו או שלוחיו במיליציות השיעיות העיראקיות כגון "כוח באדר" או "צבא המהדי" הטמינו והפעילו מטעני צד בעיראק בעשור הקודם. סיבה נוספת היא מעורבותו בניסיון (שנחשף על ידי ה־FBI ב־2011) לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, שכיום מכהן כשר החוץ של הממלכה.