אופטימיות באנקרה: אחרי חודשים רבים של מתח בין הבית הלבן לבין ארמון הנשיאות בטורקיה, נראה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, מצאו שפה משותפת - או לפחות כך טוען האחרון. השניים קיימו לפני כשבוע שיחת טלפון בה הבטיח טראמפ להפסיק ולחמש את הכוחות הכורדים בסוריה, דבר שהביא לארדואן, שרואה בכורדים סכנה ליציבות מדינתו, קורת רוח רבה.
ארדואן התייחס לשיחה המוצלחת לטענתו, ואמר כי "בפעם הראשונה זה זמן רב, ארה"ב וטורקיה משדרות על אותו הגל". בנוסף לכך אמר ארדואן כי השניים צפויים לדבר בשנית במהלך השבוע, והוסיף: "אם טראמפ לא יתקשר אליי, אני אתקשר אליו". 

תחילתה של ידידות מופלאה? דונלד טראמפ, צילום ארכיון
תחילתה של ידידות מופלאה? דונלד טראמפ, צילום ארכיון


בפנטגון מכחישים: "אין הפסקת חימוש, אלא 'התאמה מחודשת'"
השיפור ביחסים בין ארה"ב וטורקיה, בא לאחר חודשים רבים של עימותים דיפלומטיים, בעקבות התמיכה האמריקאית בכוחות הכורדיים בסוריה, ה-YPG, במלחמתם בדאעש. טורקיה רואה ב-YPG כארגון טרור שמשתף פעולה עם מפלגת הפועלים הכורדית, ה-PPK, שביצעה פיגועים רבים בשטחה של טורקיה.

בשבוע שעבר הצהיר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו שטראמפ הבטיח לארדואן בשיחת הטלפון המדוברת, כי במסגרת ההיערכות המחודשת של המעורבות האמריקאית במלחמת האזרחים, היא תפסיק לחמש את הכוחות הכורדים, וזאת למרות ההצלחות בשדה הקרב מול דאעש בזירות א-רקה ועוד. עם זאת, בפנטגון טענו כי לא התקבלה הוראה להפסיק את חימוש הכורדים, אלא "התאמה מחודשת", בלבד.