פריצת דרך מסוכנת: סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית דיווחה היום (רביעי) כי הטיל ששוגר אמש בניסוי הטילים ונחת בימה הכלכלי של יפן הוא טיל שמסוגל לבצע חדירה מחודשת לאטמוספרה. אם אכן כך הדבר, מדובר בהתקדמות טכנולוגית משמעותית שמשמעותה הרחבת טווח הטילים שברשות המדינה המבודדת, מכיוון ששלב החדירה לאטמוספרה הוא אחד המכשולים העיקריים בפיתוח טילים בין יבשתיים. בנוסף לכך דווח כי כלי השיגור שהושמש במהלך הניסוי היה גם הוא כלי חדש.



כזכור, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי טילים בליסטיים, ושיגרה טיל שנחת במים הטריטוריאליים של יפן. צבא ארצות הברית אישר את דבר הניסוי. גם קוריאה הדרומית אישרה את דבר הניסוי ואף ביצעה ניסוי משלה, בו שיגרה טיל אחד מפיונגסונג, שבדרום המדינה. בסיאול ובטוקיו אומרים כי הטיל עף במשך 50 דקות למרחק של כ-1000 ק"מ והגיע לשיא גובה של 4500 ק"מ. 



טראמפ בתגובה לשיגור: "אנחנו נטפל בזה"





נשיא  ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בעקבות השיגור, כי "אנחנו נטפל בזה" והוסיף כי הצעד של פיונגיאנג אינו משנה את הגישה האמריקאית לסוגיה הצפון קוריאנית. שר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, אמר כי הטיל ששוגר הערב עף הכי גבוה מכל הטילים ששוגרו עד כה ויכול לפגוע בכל מקום. גם מחלקת המדינה בוושינגטון גינתה את השיגור וקראה לכל המדינות להמשיך בסנקציות הכלכליות נגד הדיקטטורה המזרח אסייתית. מזכיר המדינה, רקס טילרסון אמר כי כי הקהילה הבינלאומית חייבת להמשיך לשלוח מסר אחיד שמשטרו של קים ג'ונג און חייב לוותר על תוכנית פיתוח הנשק להשמדה המונית. 



כמו כן, בעקבות השיגור, התכנסו ממשלות קוריאה הדרומית ויפן לישיבות חירום. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי ידרוש כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם. הוא הוסיף כי הממשלה תגן על אזרחי יפן. באיחוד האירופי כינו את השיגור כ"הפרה נוספת" של המחויבויות הבינלאומיות. הדוברת של פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד, אמרה כי השיגור הוא התגרות חמורה ואיום רציני לביטחון הבינלאומי. בנאט"ו אמרו כי השיגור חותר תחת הביטחון האזורי והבינלאומי.