מייקל פלין יודה ששיקר ל-FBI כך הודיע היום (שישי) התובע המיוחד שמונה לחקירת קשרי צוות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בנוסף לכך, על פי דיווחים בארה"ב, פלין אף טוען כי פעולותיו נעשו בהוראת טראמפ. בבית הלבן הכחישו כי הם מודאגים מהצהרתו של פלין ואמרו כי היא מצביעה על פעולותיו של הגנרל ושלו בלבד. 



כזכור, פלין היה אמור להתמנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי של הנשיא הטרי, אך נאלץ להתפטר מהתפקיד עוד לפני שמונה אליו, לאחר שהתברר ששיקר ל-FBI בנוגע לקשרים שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, ואף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנוגע אליהן. באחת השיחות הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים.




סרגיי קיסליאק, צילום: רויטרס
סרגיי קיסליאק, צילום: רויטרס





הציע לארדואן להסגיר את אויבו תמורת 15 מיליון דולר



במכתב ההתפטרות שהגיש פלין, הוא כתב כי "למרבה הצער, בשל קצב האירועים המהיר, תדרכתי את סגן הנשיא ואחרים במידע חלקי ללא כוונה בנוגע לשיחת הטלפון עם השגריר הרוסי. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו והם קיבלו אותה". מאז התפטרותו התגלו קשרים נוספים שפלין קיים עם מעצמות זרות בניגוד לנהלים, בהן גם טורקיה - שם נטען כי הגנרל הבכיר בדימוס קיים משא ומתן להסגרת איש הדת הגולה פתהוללה גולן לידיו של ארדואן בתמורה ל-15 מיליון דולר.



על פי חקירת ה-FBI, הטורקים הציעו לפלין 15 מיליון דולר תמורת זאת שיחטוף את גולן, ויעביר אותו במטוס פרטי לטורקיה, וזאת לאחר שמאמצי טורקיה להסגרתו של כהן הדת נכשלו, פלין ובנו, החשוד כי פעל יחד עמו סירבו להגיב לידיעה. כידוע, טורקיה רואה בגולן כאחראי לניסיון ההפיכה שאירע במדינה ב-15 ביולי 2016, אז כוחות הצבא הטורקי השתלטו על מרכזים עיקריים במדינה, בהם גשרי הבוספרוס ומערכות תקשורת, ואף ניסו לחסל את ארדואן.