מחלקת ההגנה האמריקאית בוחנת הצבת מערכות מתקדמות להגנה מפני טילים בעקבות ניסוי הטילים האחרון שביצעה קוריאה הצפונית, אשר לאחריו טענה כי טיליה "יכולים לפגוע בכל רחבי ארה"ב". לפי הדיווח ברויטרס, המערכות ליירוט טילים בליסטיים בין יבשתיים ייפרסו בחופים המערביים של המדינה. מדובר באותן מערכות שהציבה אמריקה על אדמת קוריאה הדרומית במהלך החודשים האחרונים.



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

ההתקדמות של פיונגיאנג בתכנית הטילים שלה במהלך השנה האחרונה, והסבירות שצבא המדינה המסוגרת יפגע ביבשת אמריקה עם מטען גרעיני בשנים הקרובות, העלו את רמת הלחץ של ממשלת ארה"ב, שהביאה להאצת האופציות להגנה נגד מתקפת טילים.



חבר הקונגרס מייק רוג'רס אמר כי הסוכנות להגנה נגד טילים (MDA) מתכוונת להציב מערכות באזור החוף המערבי של ארה"ב. עם זאת, הוא לא חשף את המיקומים המדויקים שבהם יוצבו המערכות המדוברות.



כזכור, ביום רביעי האחרון קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בין יבשתי שנחת במים הטריטוריאלים של יפן, ויכול, לדברי בכירים במדינה המבודדת בעולם, לעבור מרחק של 13 אלף קילומטר. 



לאחר הניסוי הצהיר מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, כי קוריאה הצפונית היא "מעצמה גרעינית". נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לאירוע בקצרה, כשאמר: "אנחנו נטפל בזה", בעוד שהאיחוד האירופי, שהגיב אף הוא לניסוי הפרובוקטיבי, כינה אותו "הפרה נוספת" של המחויבויות הבינלאומיות. לדברי דוברת שרת החוץ של האיחוד, "השיגור הוא התגרות חמורה ואיום רציני לביטחון הבינלאומי".