צוות של טיסה טרנס-אטלנטית של חברת "קטאי פסיפיק" היפנית, שהמריאה מסן פרנסיסקו להונג קונג, טען הבוקר (שני) כי ראה טיל ששיגרה קוריאה הצפונית, כשהוא נכנס לאטמוספירה. גורמים בחברה אמרו כי הם דיווחו לרשויות הרלוונטיות ולגופים וחברות התעופה השונות על האירוע. הם הוסיפו כי אין כוונה לשנות נתיבי טיסה עתידיים. "למרות שהמטוס עצמו היה רחוק מהטיל, הצוות פנה לרשות התעופה היפנית, בהתאם לנהלים", סיכמו.



בתוך כך, במהלך הלילה, דרום קוריאה וארצות הברית החלו בתמרון הביטחוני המשותף הגדול בהיסטוריה של שיתוף הפעולה בין המדינות. בתמרון המשותף, שתוכנן עוד לפני השיגור הצפון קוריאני בשבוע שעבר,  ייקחו חלק כ-12 אלף איש ו-230 מטוסים, משתי המדינות. מדובר בתרגיל אווירי בן חמישה ימים, שנערך כשבוע לאחר ניסוי שערכו בצפון קוריאה, בטיל חדש ומתקדם במיוחד. 



מטוס אמריקאי נוחת בקוריאה הדרומית במהלך התרגיל הצבאי המשותף. צילום: רויטרס, סטרינגר



שגרירת ארה"ב באו"ם: "במידה ותחל מלחמה - המשטר הצפון קוריאני יושמד"



בשבוע שעבר מועצת הביטחון של האו"ם דנה בשיגור הטיל הצפון קוריאני. במהלך הדיון, שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי "מדובר בשיגור טיל מתקדם יותר מהקודמים וכולם יכולים להסכים על כך שהדיקטטור שעומד בראשה של קוריאה הצפונית הופך אגרסיבי יותר ויותר בנושא תוכנית הגרעין". היא הוסיפה: "אנחנו שוקלים הטלת סנקציות שונות כמו לקיחת זכות ההצבעה של המדינה באו"ם". 



היילי ציינה כי "הנשיא טראמפ אמר לנשיא סין כי עליהם להפסיק לספק נפט לקוריאה הצפונית". לדבריה, על שי ג'ינפינג להפגין מנהיגות בנושא הזה. "אם המצב בעולם ידרדר למלחמה - המשטר הצפון קוריאני יושמד", אמרה, "השיגור האחרון מקרב את העולם למצב של מלחמה". היא אמרה: "אם מלחמה תפרוץ, הגורם לה יהיה האגרסיביות שהפעילו הצפון קוריאניים". 



כמו כן, השגריר הרוסי לאו"ם קרא לארצות הברית ולקוריאה הדרומית להימנע מקיום תמרונים צבאיים משותפים בחודש הבא. לדבריו, "המצב באזור רגיש במילא, ולא צריך להתסיס אותו".