לא פחות מ-230 מטוסים, בהם גם מטוסי חמקן מסוגי F-35 ו-F-22 השתתפו היום (שני) בתרגיל שמדמה תקיפת מתקני גרעין בקוריאה הצפונית ויימשך עד יום שישי. בכירים בחיל האוויר האמריקאי ציינו כי זהו ריכוז מטוסי החמקן הגדול ביותר בחצי האי הקוריאני אי פעם. מומחי צבא שדיברו ברשת CNN ציינו כי מטוסי החמקן הם איום משמעותי לקוריאה הצפונית, וזאת מכיוון שהם מסוגלים לעבור דרך מערך ההגנה האווירית הכבד של המדינה המבודדת. בקוריאה הצפונית ראו את התרגיל, והזהירו כי הוא מסוגל לדרדר את האזור למלחמה גרעינית.
"משחקי המלחמה הבלתי פוסקים עלולים להביא למצב שבו תפרוץ מלחמה גרעינית בכל רגע", איימו בערוץ התקשורת הממלכתי של קוריאה הצפונית. רק אתמול התבטא היועץ האמריקאי לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר והזהיר מפני התפרצות של מלחמה שכזו. "הפוטנציאל למלחמה עם פיונגיאנג גודל מיום ליום". אמר מקמאסטר, והוסיף: "קוריאה הצפונית מהווה את האיום המידי הגדול ביותר על ארה"ב". 

"הפוטנציאל למלחמה גדל מיום ליום". גנרל מקמאסטר, צילום: רויטרס
"הפוטנציאל למלחמה גדל מיום ליום". גנרל מקמאסטר, צילום: רויטרס


נשיאים חדשים -  משבר ישן







 

את הדברים אמר מקמאסטר בפני קהל בפורום ההגנה הלאומי בקליפורניה, אמר היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ גם כי "יש דרכים לא צבאיות להתמודד עם הנושא, כמו באמצעות הטלת סנקציות כלכליות חמורות יותר על פיונגיאנג". במסגרת זו, הדגיש מקמאסטר את "הכוח הכלכלי האדיר של בייג'ינג", מול המדינה המסוגרת.



כידוע, מאז נכנס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וביתר שאת מאז שנכנס לתפקידו מון ג'יאה-אין, נשיא קוריאה הדרומית החדש, קוריאה הצפונית החלה בפעולות פרובוקטיביות, בדגש על ניסויי טילים ואף ניסויים גרעיניים מול המערב. גם הרטוריקה הלוחמנית של הנשיא טראמפ, שבעבר איים למחות את קוריאה הצפונית ב"אש וזעם שלא נראו כמותם", ואף כינה את מנהיג קוריאה הצפונית גמד ושמן לא תרמו להרגעת האווירה. 



רק ביום רביעי האחרון הצהירה המדינה המבודדת בעולם כי היא ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג "הוואסונג 15". הטיל, כך על פי ההצהרה, יכול להגיע לכל נקודה ברחבי ארצות הברית, והוא המשמעותי ביותר במדינה. כמו כן, על פי ההצהרה הוא טס במהירות 950 קמ"ש, במשך 53 דקות והגיע לגובה של 4,475 ק"מ.