גורמים במשרד החוץ של קוריאה הצפונית האשימו את ארצות הברית בכך שהתרגיל הצבאי שהיא מקיימת בימים אלה עם צבאה של קוריאה הדרומית הופך את המלחמה "לבלתי נמנעת". בסוכנות הידיעות הרשמית של הממשל, KCNA צוטט דובר משרד החוץ של המדינה המבודדת כשהוא אומר כי "השאלה שנשארה כעת היא מתי המלחמה תפרוץ".



דובר משרד החוץ הסביר: "אנחנו לא מייחלים למלחמה, אבל אי אפשר להתעלם מזה שארצות הברית לא מעריכה כראוי את הסבלנות שלנו, ומובילה לפרוץ מלחמה גרעינית". לדבריו, הם צפויים לוודא כי "ארצות הברית תשלם על כך את המחיר, באמצעות הכוח הגרעיני שלנו, שהולך ומתחזק". 



מטוס אמריקאי נוחת בקוריאה הדרומית במהלך התרגיל הצבאי המשותף. צילום: רויטרס, סטרינגר



כזכור, בתחילת השבוע החלו ארצות הברית ודרום קוריאה בתרגיל הצבאי המשותף הגדול בהיסטוריה. לא פחות מ-230 מטוסים, בהם גם מטוסי חמקן מסוגי F-35 ו-F-22 משתתפים בתרגיל שמדמה תקיפת מתקני גרעין בקוריאה הצפונית. בכירים בחיל האוויר האמריקאי ציינו כי זהו ריכוז מטוסי החמקן הגדול ביותר בחצי האי הקוריאני אי פעם. מומחי צבא שדיברו ברשת CNN ציינו כי מטוסי החמקן הם איום משמעותי לקוריאה הצפונית, וזאת מכיוון שהם מסוגלים לעבור דרך מערך ההגנה האווירית הכבד של המדינה המבודדת. בקוריאה הצפונית ראו את התרגיל, והזהירו כי הוא מסוגל לדרדר את האזור למלחמה גרעינית.



ביום ראשון, היועץ האמריקאי לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר הזהיר מפני התפרצות של מלחמה שכזו. "הפוטנציאל למלחמה עם פיונגיאנג גודל מיום ליום". אמר מקמאסטר, והוסיף: "קוריאה הצפונית מהווה את האיום המידי הגדול ביותר על ארה"ב". את הדברים אמר מקמאסטר בפני קהל בפורום ההגנה הלאומי בקליפורניה, אמר היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ גם כי "יש דרכים לא צבאיות להתמודד עם הנושא, כמו באמצעות הטלת סנקציות כלכליות חמורות יותר על פיונגיאנג". במסגרת זו, הדגיש מקמאסטר את "הכוח הכלכלי האדיר של בייג'ינג", מול המדינה המסוגרת. 



"הפוטנציאל למלחמה גדל מיום ליום". גנרל מקמאסטר, צילום: רויטרס
"הפוטנציאל למלחמה גדל מיום ליום". גנרל מקמאסטר, צילום: רויטרס



בשבוע שעבר מועצת הביטחון של האו"ם דנה בשיגור הטיל הצפון קוריאני. במהלך הדיון, שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי "מדובר בשיגור טיל מתקדם יותר מהקודמים וכולם יכולים להסכים על כך שהדיקטטור שעומד בראשה של קוריאה הצפונית הופך אגרסיבי יותר ויותר בנושא תוכנית הגרעין". היא הוסיפה: "אנחנו שוקלים הטלת סנקציות שונות כמו לקיחת זכות ההצבעה של המדינה באו"ם". 
היילי ציינה כי "הנשיא טראמפ אמר לנשיא סין כי עליהם להפסיק לספק נפט לקוריאה הצפונית". לדבריה, על שי ג'ינפינג להפגין מנהיגות בנושא הזה. "אם המצב בעולם ידרדר למלחמה - המשטר הצפון קוריאני יושמד", אמרה, "השיגור האחרון מקרב את העולם למצב של מלחמה". היא אמרה: "אם מלחמה תפרוץ, הגורם לה יהיה האגרסיביות שהפעילו הצפון קוריאניים".