שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אומר כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הביע עניין בקיום שיחות ישירות עם ארצות הברית, זאת בתמורה להבטחה לביטחונו שתגיע מוושינגטון, כך לפי דיווחים שפורסמו היום (חמישי) בתקשורת ברוסיה.
לפי הפרסומים, לברוב ציין כי הוא העביר את המסר המפויס מפיונגיאנג למזכיר המדינה רקס טילרסון כאשר נפגש איתו בשולי ועידת וינה ביום שלישי האחרון.

"אנו יודעים כי קוריאה הצפונית רוצה קודם כל לדבר עם ארצות הברית על ערבויות לביטחונה, ואנחנו מוכנים לתמוך בכך. אנחנו מוכנים לקחת חלק בהקלת משא ומתן כזה", ציטטה סוכנות הידיעות אינטרפקס את לברוב. שר החוץ הרוסי הוסיף כי "הקולגות האמריקנים שלנו, כולל רקס טילרסון, שמעו את זה".

הדברים המפויסים מגיעים לאחר שהלילה פורסם כי גורמים במשרד החוץ של קוריאה הצפונית האשימו את ארצות הברית בכך שהתרגיל הצבאי שהיא מקיימת בימים אלה עם צבאה של קוריאה הדרומית הופך את המלחמה "לבלתי נמנעת". בסוכנות הידיעות הרשמית של הממשל, KCNA צוטט דובר משרד החוץ של המדינה המבודדת כשהוא אומר כי "השאלה שנשארה כעת היא מתי המלחמה תפרוץ". 
 
דובר משרד החוץ הסביר: "אנחנו לא מייחלים למלחמה, אבל אי אפשר להתעלם מזה שארצות הברית לא מעריכה כראוי את הסבלנות שלנו, ומובילה לפרוץ מלחמה גרעינית". לדבריו, הם צפויים לוודא כי "ארצות הברית תשלם על כך את המחיר, באמצעות הכוח הגרעיני שלנו, שהולך ומתחזק".