עוד חיסול? חבר מרכזי במעגל הפנימי של קים ג'ונג און, שמוכר בקוריאה הצפונית כדמות צבאית רבת עוצמה, נעלם באורח מסתורי מהחיים הציבוריים לאחרונה, מה שהצית שמועות על כך שהוא הוצג להורג על ידי כיתת יורים בעקבות טענות על עבירות שוחד שיוחסו לו, כך פורסם הבוקר (שישי) בתקשורת האמריקאית. בתוך כך, הודיעה רוסיה כי לא תיקח חלק בהטלת סנקציות נוספות על המדינה המבודדת בעולם. 



הוואנג פיונג-סו, שהחזיק באחד התפקידים הבכירים ביותר בצבא הצפון-קוריאני, לא נראה בציבור מאז ה-13 באוקטובר. בעבר, המנהיג הצפון קוריאני "העלים" את אויביו באמצעות מגוון של שיטות מבעיתות, בהם ביצוע ירי עם נשק נגד מטוסים ממרחק קרוב לעברם והאכלת גופותיהם על ידי כלבי ציד.



"אם הוואנג אכן סולק ממפלגת הפועלים, זה היה למעשה סוף הקריירה הפוליטית שלו ואולי גם של חייו, אם כי לא ידוע אם הוא חי או מת", דיווח סוכנות דרום קוריאנית.



כזכור, המתיחות בחצי האי הקוריאני הגיעה לשיא חדש לאחרונה, לאחר שגורמים במשרד החוץ של קוריאה הצפונית האשימו את ארצות הברית בכך שהתרגיל הצבאי שהיא מקיימת בימים אלה עם צבאה של קוריאה הדרומית הופך את המלחמה "לבלתי נמנעת". בסוכנות הידיעות הרשמית של הממשל, KCNA צוטט דובר משרד החוץ של המדינה המבודדת כשהוא אומר כי "השאלה שנשארה כעת היא מתי המלחמה תפרוץ".



דובר משרד החוץ הסביר: "אנחנו לא מייחלים למלחמה, אבל אי אפשר להתעלם מזה שארצות הברית לא מעריכה כראוי את הסבלנות שלנו, ומובילה לפרוץ מלחמה גרעינית". לדבריו, הם צפויים לוודא כי "ארצות הברית תשלם על כך את המחיר, באמצעות הכוח הגרעיני שלנו, שהולך ומתחזק".