נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) כי בוושינגטון "מקווים לקבל יותר סיוע מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במסגרת המאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית לנטוש את תוכנית הגרעין שלה". הוא הסביר: "אמרתי לו בשיחת טלפון שקיימנו אמש, כי נשמח לקבל את עזרתו בנושא". נשיא ארצות הברית ציין כי "סין מסייעת בשיחות". 
בתוך כך, מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר כי "על קוריאה הצפונית להפסיק את התנהגותה המאיימת, לפני שיוכלו להתחיל שיחות של משא ומתן". עם זאת, הוא לא ציין למשך כמה זמן אמורה להימשך ההרגעה. 
טילרסון הסביר, בישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית כי "מלבד הצעד הזה, אין לנו תנאים מוקדמים לשיחות, וגם לא נקבל כאלו במידה ויוצגו על ידי גורמים אחרים". בנוסף, הוא קרא לסין ולרוסיה להגביר את הלחצים על המדינה המבודדת בעולם, זאת באמצעות יישום הסנקציות שהוטלו על ידי האו"ם

כזכור, זהו אינו הדיון הראשון שמקיימת המועצה בנושא. בסוף החודש שעבר, שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי אמרה כי "הדיקטטור שעומד בראשה של קוריאה הצפונית הופך אגרסיבי יותר ויותר בנושא תוכנית הגרעין". היא הוסיפה: "אנחנו שוקלים הטלת סנקציות שונות כמו לקיחת זכות ההצבעה של המדינה באו"ם". 

היילי ציינה כי "הנשיא טראמפ אמר לנשיא סין כי עליהם להפסיק לספק נפט לקוריאה הצפונית". לדבריה, על שי ג'ינפינג להפגין מנהיגות בנושא הזה. "אם המצב בעולם ידרדר למלחמה - המשטר הצפון קוריאני יושמד", אמרה, "השיגור האחרון מקרב את העולם למצב של מלחמה". היא אמרה: "אם מלחמה תפרוץ, הגורם לה יהיה האגרסיביות שהפעילו הצפון קוריאניים".