האם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע בקרוב לביקור רשמי באיראן? מקורות פלסטינים אישרו ל"מעריב אונליין" כי נשיא איראן, חסן רוחאני, הזמין את אבו מאזן לביקור רשמי באיראן, ועל פי אותם המקורות, אבו מאזן עדיין לא ענה להזמנה והוא שוקל לבקר בטהרן ולהיפגש עם מנהיג הרפובליקה האסלאמית. המקור הוסיף כי ארגון אש"ף יקיים ביום שני הקרוב דיון חירום בו אבו מאזן יפרוש את האפשרויות העומדות לפניו בנוגע לנסיעה. 



אם אכן יבקר אבו מאזן בטהרן, זה לא יהיה ביקורו הראשון במדינה, וזאת לאחר שבעבר נסע לבירת הרפובליקה האסלאמית עוד בתקופת שלטונו של הנשיא הקודם - מחמוד אחמדיניג'ד, אך זה יהיה ביקורו הראשון במדינה מאז עלה רוחאני לשלטון בטהרן. ככל הנראה, נושא נוסף שיידון בישיבה הוא תוכניתו של יו"ר הרשות לבקש ממועצת הביטחון להחליף את ארצות הברית בתיווך ההסכם בין ישראל לפלסטינים



יארח את אבו מאזן לראשונה? נשיא איראן חסן רוחאני, צילום: AFP
יארח את אבו מאזן לראשונה? נשיא איראן חסן רוחאני, צילום: AFP



אבו מאזן במסע איתותים לסעודיה



הביקור האפשרי בטהרן התווסף לביקורו של אבו מאזן בדוחא בירת קטאר בסוף השבוע, כאיתות לסעודיה על חוסר שביעות רצונו מתגובתה הפושרת לראייתו בנוגע להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, ואף לרמוז לה כי יש לו אפשרויות אחרות מלבדי הברית עם סעודיה, והוא אף מוכן לעבור צד אם לא יזכה בתמיכתה.



הביקור בקטאר היווה, כאמור, איתות לנסיך הסעודי, מוחמד בן סלמאן, וזאת בשל הסכסוך בין הממלכה הסעודית לנסיכות הנפט הקטנה. הסכסוך, שהחל לפני חצי שנה, נגרם בשל תמיכתה של דוחא בארגון האחים המוסלמים, שסעודיה רואה בו יריב להגמוניה האזורית אותה היא מנסה לבסס, ובן בריתה של יריבתה העיקרית באזור איראן. 



אם אכן אבו מאזן ייסע לאיראן, זאת תהיה הפעם השלישית מאז הכרזת טראמפ שהוא ימרה את פיה של סעודיה, וזאת לאחר שהיא התנגדה גם לנסיעתו לכנס המדינות האסלאמיות שנערך בטורקיה. גם מלך ירדן, עבדאללה השני, נסע לכנס בניגוד לעמדת סעודיה, שאף עצרה את אחד מבכירי אנשי העסקים בירדן, סביח אל מסרי - מיליארדר ממוצא פלסטיני שהגיע לריאד לצורך עסקים, במטרה להפעיל לחץ על הממלכה ההאשמית לבטל את נסיעתו של המלך לאיסטנבול, ניסיון שכאמור כשל.