סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, דחה את ביקורו בישראל ובמצרים לאמצע ינואר, כך דווח הלילה (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. הוא היה צפוי להמריא במהלך היום מארצות הברית ולנחות תחילה במצרים, בה אמור היה להיפגש עם נשיא מצרים א-סיסי.



התחנה השנייה בביקורו היתה אמורה להיות ישראל, שבה תכנן לקיים מספר פגישות עם בכירים, בהם ראש הממשלה. במהלך ביקורו בישראל הוא היה אמור לנאום בכנס ולבקר בכותל המערבי. התחנה השלישית והאחרונה היתה אמורה להיות גרמניה, בה תוכנן מפגש עם חיילים אמריקאים המוצבים שם. 



מהבית הלבן נמסר כי הסיבה לדחייה היא צורך בהישארתו של פנס בארצות הברית בזמן ההצבעות בסנאט על רפורמת המיסוי של טראמפ. גורמים בבית הלבן אמרו הלילה: "ההצבעה נראית טוב, אבל הביקור נדחה בשל הרצון להימנע מסיכונים". כזכור, סגן הנשיא הוא הקול המכריע, במידה ויש שיוויון בהצבעה. בנוסף, על פי הדיווחים, ביקורו הצפוי של שליחו המיוחד של הנשיא למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בישראל יתקיים כמתוכנן.



בשבוע שעבר דווח כי הביקור, שהיה אמור להתקיים בתחילת השבוע יידחה בכמה ימים לבקשת האמריקאים. בישראל אישרו את הבקשה וציינו אז כי מדובר בסיבה טכנית הנוגעת להצבעה חשובה בנושא המיסוי.