מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, ומקבילתו הקנדית, קריסטיה פרילנד, נפגשו הלילה (רביעי) ויצאו בהודעה משותפת על כך שתוקם קבוצה בינלאומית חדשה שמטרתה להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית בנוגע לתכנית הגרעין והטילים הבליסטיים שברשותה. פגישה ראשונה של הפורום המדובר תיערך בוונקובר שבקנדה ב-16 בינואר, "בהפגנת סולידריות בין לאומית נגד פעולותיה המסוכנות והבלתי חוקיות של קוריאה הצפונית", אמרה פרילנד.



"קבוצת ונקובר" תהיה מורכבת מאותן 16 מדינות שהיו חלק מהקואליציה הצבאית המקורית בראשות האו"ם, אשר נלחמה במלחמת קוריאה כמו גם דרום קוריאה, יפן, הודו, שוודיה ואחרים, כך על פי טילרסון. "הקבוצה תדון כיצד לשפר את האפקטיביות של מסע הלחץ הנוכחי" וכיצד להתכונן לקראת האפשרות של שיחות", אמר, תוך שהוא מדגיש כי המטרה הסופית היא להביא את קוריאה הצפונית לשולחן הדיונים.




"מסע הלחץ נועד להוביל לשיחות", הבהיר טילרסון, אך הוסיף כי המרחק עוד רב. "אנחנו לא יכולים לדבר אלא אם קוריאה הצפונית תהיה מוכנה לדבר, אנחנו מחכים שהם יראו נכונות. הלחץ לא ייחלש. הוא רק יחריף עם הזמן עד שהם יסכימו לוותר על הנשק הגרעיני שלהם ויאפשרו לנו לאמת את זה".



טילרסון התייחס גם למסרים הסותרים, לכאורה, מהבית הלבן, לאחר שהנשיא טראמפ תקף את האפשרות של שיחות עם קוריאה הצפונית תוך שהוא מכנה את מנהיג המדינה קים ג'ונג און - "איש הטילים הקטן" - וגם צייץ בטוויטר מסר לטילרסון על כך שהוא מבזבז את זמנו בניסיון להגיע לדיון עם פיונגיאנג. "הבית הלבן לא דחה אפשרות של שיחות דיפלומטיות", אמר טילרסון, "הוא רק ציין שקוריאה הצפונית לא הביעה נכונות לדבר".