יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (שישי) כי ארה"ב לא תוכל יותר לתווך בשיחות בין ישראל לפלסטינים בשל ההחלטה להיכר בירושלים כבירת ישראל. "לא נוכל לקבל תוכנית אמריקאית כלשהי", אמר אבו מאזן לאחר שקיים שיחות עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה בפריז. "מה שהיא עשתה מרחיק אותה מהתיווך", אמר.

"אנחנו רוצים לחיות בשלום. אף כדור לא נורה מצד הפלסטינים בשטח אנחנו מגיבים בצורה תרבותית ולא אלימה ולא נשתמש בנשק כזה או אחר", טען יו"ר הרשות. אבו מאזן הודה למקרון על הצבעת צרפת בעד החלטת האו"ם שדחתה את החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. אבו מאזן גינה גם את איומו של הנשיא טראמפ לקצץ בסיוע הכלכלי למדינות שיצביעו בעד החלטת האו"ם. 


מקרון אמר כי צרפת תומכת במציאת פתרון של שלום לסוגיה הפלסטינית המבוסס על פיתרון שתי המדינות. הנשיא הצרפתי הוסיף כי צרפת תכיר במדינה פלסטינית "בזמן הנכון" ולא תפעל תחת לחץ.

כזכור, העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק הצביעה אתמול בעד הצעת ההחלטה לביטול הכרזת הנשיא טראמפ. בהצעה תמכו כ-128 מדינות, תשע מדינות התנגדו ו-35 נמנעו. המדינות שהתנגדו בהצבעה היו ארה"ב, טוגו, פלאו, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, גואטמלה, הונדורס וישראל.
 
אבו מאזן ועמנואל מקרון בפריז. צילום: רויטרס
אבו מאזן ועמנואל מקרון בפריז. צילום: רויטרס