שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב התעמתו בפומבי היום (שישי) על מתקפות סייבר שבוצעו במערב ובאוקראינה. לברוב הכחיש את הטענות לפיהן מוסקבה השתמשה באינטרנט על מנת להתערב בבחירות דמוקרטיות במדינות מערביות והאשים את ג'ונסון כי הוא "בן ערובה לנרטיבים מערביים שקריים" בנושא. אך שר החוץ הבריטי התעקש כי יש "שפע של ראיות" כי רוסיה ניסתה להשפיע על בחירות בארה"ב, גרמניה, דנמרק וצרפת. לאחר השיחות, לברוב אמר כי בריטניה הצהירה סדרה של הצהרות "מעליבות ואגרסיביות".

בשלב מסוים, לברוב אמר כי ג'ונסון אמר לו שרוסיה לא התערבה במשאל העם על הברקזיט. "לא באופן מוצלח", השיב ג'ונסון. "אתם רואים? הוא חייב להגיד את זה כדי שלא יבקרו אותו בבית, למען המוניטין שלו", הגיב לברוב. "זה המוניטין שלך שאני מודאג לגביו, סרגיי", אמר שר החוץ הבריטי.

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הבטיחה מוקדם יותר כי ג'ונסון ינקוט בגישה "קשוחה" כלפי מוסקבה בביקורו ברוסיה. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים ששר חוץ בריטי מבקר במדינה. הביקור הוא ניסיון לפתוח ערוצי תקשורת לאחר שנים של עוינות בין שני הצדדים. "המצב קשה אך אנו רוצים לעבוד יחד איתכם על מספר נושאים, סרגיי, ואנחנו רוצים להשיג עתיד טוב יותר", אמר ג'ונסון. "מחובתנו לעבוד יחד למען שלום וביטחון".


 

כזכור, ראש ה-CIA, מייק פומפאו אמר כי רוסיה "התערבה בבירור" בבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016, ועשתה זאת "לאורך זמן רב". רוסיה הואשמה על ידי ארה"ב בביצוע מתקפת סייבר על מחשבי המפלגה הדמוקרטית ובהעברת האימיילים שנלקחו מהם, ואשר הכילו מידע מביך על מועמדת המפלגה הדמוקרטית לשעבר הילרי קלינטון, לאתר וויקיליקס שפרסם אותם.