מפלגת אופוזיציה ברוסיה בחרה רשמית במועמדת שלה לבחירות הבאות לנשיאות: קסניה סובצ'ק, עיתונאית, כוכבת ריאליטי ודוגמנית פלייבוי לשעבר. סובצ'ק בת ה-36, שתתחרה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כיכבה בגירסה הרוסית לתוכנית "האח הגדול", ובתוכנית ריאליטי בשם "בלונדינית בשוקולד", בה קיללה רבות, הופיעה שיכורה ולבשה ביגוד חושפני.
מפלגת "היוזמה האזרחית" אימצה את ההחלטה בוועידה שנערכה אתמול. המועמדת החדשה, שמכונה "פריס הילטון הרוסייה", היא בתו של אנטולי סובצ'ק, שנחשב לאב הרוחני של הנשיא פוטין וכיהן בעבר כראש עיריית סנט פטרסבורג. סובצ'ק, שכיכבה בעבר על שער הגירסה הרוסית של המגזין שייסד יו הפנר המנוח, אמרה כי היא רוצה להפוך את רוסיה לחברה פתוחה ודמוקרטית יותר. 

לחשבון האינסטגרם שלה, שלעתים קרובות מציג צילומים שלה לובשת בגדי מעצבים ומופיעה באירועי חברה נוצצים, יש 5.2 מיליון עוקבים. בסרטון שהעלתה לרשת באוקטובר, אמרה סובצ'ק כי החליטה לרוץ מפני שנמאס לה מאותם הפוליטיקאים, כולל פוטין, שרצים שוב שנה אחר שנה. "כשהייתי בת 18 ולמדתי באוניברסיטה, ולדימיר פוטין נבחר כנשיא רוסיה. ילדים שנולדו באותה שנה יצביעו בעצמם השנה. פשוט תחשבו על זה", אמרה.

קסניה סובצ'ק נבחרת כמועמדת לנשיאות. צילום: רויטרס
קסניה סובצ'ק נבחרת כמועמדת לנשיאות. צילום: רויטרס

 

מבקריה של סובצ'ק באופוזיציה אמרו כי מועמדותה תשחק לידיו של פוטין, ותיצור מצג שווא של תהליך דמוקרטי, בכך שאדם מפורסם נוסף ירוץ בבחירות. היא גם הרגיזה את תומכיו של הנשיא בכך שאמרה כי חצי האי קרים שייך לאוקראינה, למרות שנכבש וסופח על ידי רוסיה ב-2014.

המועמדת אפילו קראה לבכירים בממשל פוטין להתפטר מתפקידם לאחר שנחשף השנה כי הם הורו לספורטאים רוסיים להשתמש בסמי מרץ באולימפיאדה, ודחתה את טענת הקרמלין כי ארה"ב מתערבת בפוליטיקה במדינה. עם זאת, הנשיא פוטין, שנהנה מלמעלה מ-80 אחוזי תמיכה, צפוי לזכות בקלות בכהונה שנייה ברציפות, ורביעית במספר סך הכל.  



ולדימיר פוטין. צילום מסך
ולדימיר פוטין. צילום מסך