אנטישמיות בגרמניה: תלמיד יהודי בן 18 מברלין שהביע במהלך שיעור את התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית, הותקף ע"י חבריו לכיתה, תלמידים גרמנים-ערבים, שצעקו לעברו "היטלר היה טוב כי הוא הרג יהודים". התקרית האנטישמית, שפורסמה הלילה (שני) בעיתון הגרמני ברלינר צייטונג, הובילה אמנם לגינוי מצד בית הספר, אך לפי התלמיד, אין זו הפעם הראשונה שאירועים מסוג זה מתרחשים במוסד החינוכי בו הוא לומד מזה כשנתיים.



במהלך האירוע, שהתרחש בבית הספר "ארנסט רויטר", בתגובה לדבריו של התלמיד, הוא הוקף פיזית ע"י בני כיתתו ואחד מהם אף שיבח את פועלו של היטלר. לפי עדויות נוספות שפורסמו בשבועון היהודי Juedische Allgemeine, התלמיד סיפר כי שמע שקוראים לעברו קריאות גנאי, בהן "אתה רוצח ילדים", "צריכים לערוף את ראשך". 



"מנסה להישאר רגוע"


לפני שפנה לעיתונאים סיפר התלמיד למנהל בית ספרו על התקרית, וזה אמר לו כי הוא יגן עליו. עם זאת, הוא סיפר כי כבר לפני כן אירעו תקריות קודמות שבגללן הוא היה נמנע מלצאת לחצר בית הספר בשעות ההפסקה, כיוון שחשש כי יותקף ע"י התלמידים על רקע אנטישמי. עוד לפי השבועון, התלמיד אמר כי הוא "מנסה להישאר רגוע, לחייך ולהציג את העובדות", אך הדגיש כי קשה לעבור לסדר היום לאחר אמירות מסוג זה. 


אנדריאס הוט, מנהל בית הספר בו התרחש האירוע האנטישמי, גינה באתר המוסד החינוכי את המעשה ואמר כי הוא חשף "יחס אנטישמי, אנטי יהודי ואנטי ישראלי". לדבריו, "הגבנו על כך בהתאם ונמשיך להגיב במידה ויהיו אירועים נוספים מסוג זה". הוא הוסיף כי בית ספרו לא יגלה סבלנות כלפי כל סוג של אפליה, נגד אף אחד, וכי מקרים כאלה לא ישנו". 

הפגנה נגד ישראל בברלין. צילום ארכיון: רויטרס


הסרטון שעורר סערה: "הרגנו 6 מיליון מכם, מה אתם מחפשים כאן?"

ביום חמישי האחרון נחשף סרטון שעורר סערה בגרמניה, בה תועדה תקרית במהלכה ספג מסעדן ישראלי נאצות אנטישמיות מאזרח גרמני. "הרגנו שישה מיליון מכם. מה יש לכם לחפש כאן? אתם תסיימו בתאי הגזים. אף אחד לא רוצה אתכם כאן. אתה והמסעדה היהודית הקטנה שלך", אמר הגרמני לישראלי ברחוב בבירה הגרמנית לאור יום. 

"בעוד עשר שנים אתה לא תחיה יותר", אמר לו הגרמני. "אתה על האדמה שלנו, תחזור חזרה לפלשתינה. אצלכם זה הכל סביב הכסף". הישראלי שנאלץ לחוות את התקרית, יוראי פיינברג, סיפר בשיחה עם חדשות עשר לא מדובר במקרה בודד. עם זאת, אמר: "יש חשש מסוים, אבל אני לא חושב אפילו להיכנע לחשש".