האיגואנות הן חלק מהנוף של פלורידה, בעיקר באזור האיים, מאז שנות ה־60. למרות זאת, בשבועות האחרונים הפכו לטאות הענק, שיכולות להגיע לאורך של יותר משני מטרים, למטרד עבור התושבים, והרשויות בפלורידה נאלצו לגייס לוכד מקצועי שיסייע להתמודד עם המתקפה.



בין היתר, לטאות אלו פוגעות בתשתיות, מפיצות סלמונלה ולעתים מפחידות ילדים ומבוגרים שנתקלים בהן במקרה. "ברגע שהרמתי את מכסה האסלה ראיתי איגואנה, קפצתי לאחור וצעקתי", סיפרה דני קרייבן ממיאמי. "לא ידעתי אם מדובר באליגטור או בלטאה. התחרפנתי".



בשל המטרד הגובר, החליטה כאמור הוועדה לשימור דגה ובעלי חיים בפלורידה לגייס לוכד מקצועי שינסה להתמודד עם התפשטות האיגואנות במרחבים הציבוריים באזור האיים. נוסף על כך נפתחו קורסים מקצועיים שנועדו להסביר לבעלי בתים כיצד ללכוד את הלטאות הגדולות. גם עסקים מקומיים ללכידת איגואנות החלו לרשום עלייה ניכרת בפעילות:



"מרבית המקרים שאליהם אנחנו נקראים קשורים לעשיית צרכים בבית, צריכת עלים וכדומה. האיגואנות נמצאות בעליות הגג לרוב", סיפר טום פורטאלו, בעל עסק ללכידת איגואנות. "הן פשוט אוכלות ועושות צרכים, וכשיש 20 מהן, שנמצאות על שפת הבריכה או בחצר, זה לא נעים בכלל".