המורדים הסורים שמחזיקים בתא שטח באזור הגבול בין ישראל סוריה ולבנון מנהלים משא ומתן עם הממשלה הסורית לעזיבת האזור. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות רויטרס. השיחות מתקיימות על רקע המצור שמטיל הצבא הסורי, הנתמך על ידי חיל האוויר הרוסי, המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן והלוחמים הדרוזים המקומיים, על המובלעת סביב בית ג'ין במשך שבועות. בימים האחרונים הצבא תפס עמדות שונות, והשאיר את המורדים לכודים בתוך העיר עצמה.
"מתנהל משא ומתן על עזיבת הלוחמים", אמר בכיר בקבוצת המורדים המקומית. איבראהים אל-ג'באווי, גורם מצבא סוריה החופשית ציין כי "המיליציות מנסות לשכנע אותם להתפנות לאידלב. ההסכם טרם הושג".
סוריה ובעלות בריתה דחפו יותר ויותר לעסקאות פינוי מסוג זה למובלעות מורדים ליד ערים גדולות או במקומות אסטרטגיים אחרים לאחר תקופות ארוכות של מצור והפצצה. האזור סביב בית ג'ין רגיש בגלל מיקומו באזור רמת הגולן.

גבול סוריה ישראל. צילום: הדס פרוש , פלאש 90


כזכור, לפני יומיים דווח כי המיליציות השיעיות התקדמו לכיוון דרום מזרחית לבית ג'ין, שהיה בשליטת הכוחות הסונים באזור. לדברי כוחות המורדים, התקדמות הצבא הסורי התאפשרה באמצעות הפצצות אוויריות כבדות והפגזות קשות, מאז החל המאבק על השליטה באזור לפני חודשיים.
 
הצבא הסורי אמר כי הוא הצליח להקיף את הכפר מול אל-מיר שנמצא למרגלות החרמון, בזמן שפלוגות שלו התקרבו לאזור בית ג'ין. המובלעת המדוברת, היא מעוז המורדים האחרון הנמצא באזור דרום מערב דמשק, שנפלה לידי הממשל בשנה שעברה. מקור מודיעיני מערבי אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי מיליציות הנתמכות על ידי איראן, בהן ארגון חיזבאללה בלבנון, מילאו תפקיד משמעותי בקרבות באזור.