לילה של "שתייה כבדה" בבר יוקרתי בלונדון במאי 2016: זו הסיטואציה בה חשף ג'ורג' פפדופולוס, יועץ צעיר של טראמפ, בפני דיפלומט אוסטרלי את כוונות רוסיה לקדם את טראמפ לנשיאות, כך נחשף הבוקר (ראשון) ב"ניו יורק טיימס". כשלושה שבועות קודם לכן נאמר לפפדופולוס כי למוסקבה אלפי מיילים שיביכו את הילרי קלינטון, ככל הנראה במאמץ לנסות לפגוע במערכה שלה לנשיאות.



לא ברור בדיוק מה אמר פפדופולוס לאלכסנדר דאנר האוסטרלי אך כעבור כחודשיים העבירו האוסטרלים את המידע לעמיתיהם האמריקאים, כך חשפו פקידים אמריקאים לשעבר. התגלית שחשף היועץ של טראמפ גרמה בהמשך להוביל את ה-FBI לפתוח ביולי 2016 בחקירת החשד כי רוסיה ניסתה לשבש את הבחירות בארצות הברית ולתמוך בטראמפ. במהלך אוקטובר האחרון נעצר פפדופולוס והודה במסירת הצהרות כוזבות בגין קשרי רוסיה-ארצות הברית וקמפיין טראמפ.



לפני כחודש וחצי אמר טראמפ כי רוסיה לא התערבה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, אך יום למחרת חזר בו. במסיבת עיתונאים שערך בווייטנאם, ניסה טראמפ להסביר את דבריו, כשאמר שהוא מאמין לולדימיר פוטין שאמר שרוסיה לא התערבה בבחירות. "בקשר לשאלה אם אני מאמין לפוטין, או לא, אני הולך עם סוכנויות המודיעין האמריקאיות", אמר הנשיא. 

  
דבריו של טראמפ בזכות רוסיה ספגו ביקורת רבה בקהילת המודיעין בארצות הברית, לאחר שהוא בחר להאמין לרוסיה ולא לאנשיו. ראש ה-CIA, מייק פומפאו אמר כי רוסיה "התערבה בבירור בבחירות של 2016, ועשתה זאת לאורך זמן רב". 
עם זאת, טראמפ הבהיר כי סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות מרחפת מעל מערכת היחסים בין המנהיגים ומסכנת את יכולתם לעבוד יחד על סוגיות משמעותיות כגון תוכנית הגרעינית של קוריאה הצפונית והסכסוך הקטלני בסוריה.