וושינגטון נתנה אור ירוק למוסד הישראלי להתנקש בחייו של גנרל קאסם סולימאני, מפקד "כח אל-קודס" של משמרות המהפכה של איראן. כך מדווח הבוקר (שני) העיתון הכווייתי אל-ג'רידה.



מקור בכיר בירושלים מסר לעיתון, כי "בתום מחלוקת שנמשכה שלוש שנים בעניינו של מפקד כח אל-קודס האחראי על המבצעים החיצוניים של משמרות המהפכה האיראניים, גנרל קאסם סולימאני, מנגנוני המודיעין האמריקאיים נתנו אור ירוק לישראל לחסל אותו, אם תוכל". סולימאני אחראי על פעולות המיליציות האיראניות הפועלות בלבנון, סוריה, עיראק, תימן ומדינות אחרות.



המקור הוסיף עוד, כי "גורם בכיר לשעבר במוסד הודיע, כי ישראל הייתה קרובה לחסל את סולימאני לפני שלוש שנים ליד דמשק, אך ארצות הברית שידעה על המבצע הזהירה את המפקד האיראני בצורה מסוימת, מה שהביא לכישלון המבצע". עוד מסר המקור, כי "מחלוקת קשה הייתה בין ראשי מנגנוני הביטחון של ישראל לעמיתיהם האמריקאים בסוגיה זו".



על פי המקור, "קיימת הסכמה אמריקאית-ישראלית היום בעניין מסוכנותו של סולימאני, שמאיים על האינטרסים של שתי המדינות". לדבריו, "ישראל עוקבת אחר הגנרל מקרוב, והייתה קרובה להתנקשות בחייו יותר מפעם אחת".



בתוך כך, מדווח העיתון הכוויתי כי מספר 2 בפיקוד האיראני בסוריה המכונה "אבו באכר" הוא מוחמד ריזא פלאחזאדה. הוא מכהן כסגן מפקד על "גדוד 18000". המקור סיפר כי ל"אבו באכר" הוענקו סמכויות נרחבות בסוריה, ואף השתתף בוועידת אסטנה, בירזת קזחסטן, במסגרת המשלחת האיראנית. עוד נמסר, כי הבכיר מתאם את ביקורי המשלחות הצבאיות האיראניות, מומחי לוחמה ומפקדי "כח אל-קודס" לסוריה.



המקור הדגיש, כי "חשיפת שמו של 'אבו באכר' מהווה מידע מודיעיני חשוב, במיוחד לאור העובדה שהאיש שנפצע בלחימה במערכה על חלאב, מהווה מטרה למורדים הסוריים, וגם לישראל ולכוחות אחרים הפועלים נגד המשטר בסוריה".