תקלת מחשב אילצה את מארגני הגרלת הלוטו בקרוליינה הדרומית לפתוח בחקירה אחרי שאלפי בני אדם רכשו כרטיסים זוכים. במקביל, הכינו המארגנים סכום של יותר מ־19 מיליון דולר למקרה שיצטרכו לשלם את הפרסים לזוכים.



מהדורת החג של המשחק ADD-A-Play, שניתן היה לרכוש במהלך חג המולד תמורת דולר, אפשרה לרוכשים לזכות בפרסים כספיים בסכומים של עד 500 דולר אם מצאו רצף של שלושה עצי אשוח באופן אנכי או אופקי בין תשע תיבות המשחק. ביום שני שעבר, אז צוין חג המולד, התרחשה תקלת תכנות במערכת שמנפיקה את הכרטיסים, ובשל כך במקום חמש תיבות בלבד שהיו אמורות להכיל את עצי האשוח, הציורים הופיעו בכל התיבות - וכך הבטיחו זכייה לכל רוכש. התקלה התגלתה רק כעבור שעתיים ומכירת הכרטיסים הופסקה.



אלפי בני אדם הספיקו לרכוש את הכרטיסים הזוכים בתחנות המכירה ברחבי קרוליינה הדרומית. חלקם רכשו כמה כרטיסים אחרי שגילו את הזכייה הראשונה, אולם כאשר הם ביקשו לפדות את הפרסים, התברר להם כי הדבר לא מתאפשר. גם ניקול קוגינס חשבה שמזלה שיחק לה בדיוק בחג המולד, כשרכשה שלושה כרטיסים בשלוש תחנות שונות וזכתה בקרוב ל־18 אלף דולר. היא כבר האמינה שהיא תוכל להגשים את החלום לילדיה ותיקח אותם לדיסני וורלד. "הבטחתי להם את זה במשך שנים וחשבתי שסוף־סוף אוכל להגיע לשם, אבל עכשיו אני לא יכולה", אמרה.



חבר המנהלים של הלוטו בקרוליינה הדרומית הודיע על פתיחת חקירה, אולם החליט גם להכין מראש סכום של 19.6 מיליון דולר, ששווה לסכום של הזכיות שנאספו ביום התקלה. הרוכשים התבקשו לשמור על הכרטיסים, אולם נאמר להם כי הם לא יקבלו את הכספים עד שהחקירה תסתיים ויוחלט אם יש מקום לשלם את הפרסים.



"לא עשינו שום דבר לא בסדר", סיכמה קוגינס את הפרשה, "החנויות לא עשו שום דבר לא בסדר. זו אשמת האחראים על הלוטו. אני חושבת שהם צריכים לכבד את הכרטיסים או לתת לנו את הכסף בחזרה".