נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) שוב בחשבון הטוויטר שלו למחאה באיראן נגד המשטר בה נהרגו לפחות 21 בני אדם בהתנגשויות האלימות בין המפגינים לכוחות הביטחון במדינה והאשים את קודמו ברק אובמה בתמיכה בשלטון האייטוללות. "העם האיראני סוף סוף נוקט פעולה נגד הברוטליות והשחיתות של המשטר", אמר טראמפ.


נשיא ארה"ב הוסיף כי "כל הכסף שאובמה נתן להם בטיפשות, שימש אותם לטרור והם גם לקחו אותו לכיסם. לאנשים יש מעט מאוד אוכל, אינפלציה גבוהה והם ללא זכויות אדם. ארה"ב משגיחה".

על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות השונות, כ-450 מפגינים נעצרו מאז פרוץ הפגנות המחאה נגד השלטון בטהרן - כ-200 מפגינים נעצרו בשבת, 150 ביום ראשון ו-100 נוספים ביום שני. עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן אמר כי "אויבים מבחוץ מעודדים את ההפגנות באמצעות כסף, נשק וסוכני מודיעין".

 
ראש בית המשפט המהפכני בטהרן, מוסא ג'אזנפראבדי, אמר כי המפגינים שנעצרו יכולים לעמוד בפני עונש מוות אם יגיעו למשפט. "ברור שאחת ההאשמות שיכולה להיות נגדם היא מוהרבה - מלחמה נגד אלוהים", אמר.
 
עוד הוסיף כי מספר מפגינים יגיעו בקרוב למשפטם באשמת פגיעה בביטחון הלאומי ובנכסים ציבוריים. הוא גם הדגיש כי השתתפות בעצרות שלא אושרו על ידי המשטרה אינה חוקית באיראן. על פי דיווחים מאיראן בין ההרוגים עד כה בהפגנות ישנם ילד בן 11 וצעיר כבן 20 שנהרגו בעיר ח'מינישאהר, ואילו חבר משמרות המהפכה נהרג בעיר נג'אפאד, שתיהן נמצאות במחוז האיספהאן, כ -350 ק"מ מדרום לטהרן.

סוריה הביעה הזדהות עם שלטונות איראן וביקרה את ארה"ב וישראל על תמיכתן, לכאורה, במפגינים באיראן. משרד החוץ הסורי האשים את ארה"ב וישראל בכך שהן מערערות את היציבות באזור. "יש לכבד את ריבונותה של איראן ואין להתערב בענייניה הפנימיים של טהרן", נאמר בהודעה שפרסמו, "סוריה בטוחה שהנהגת איראן, ממשלתה ואנשיה יוכלו לנצח את הקונספירציה". חלק מהביקורת של המפגינים באיראן היא נגד התמיכה הכספית והצבאית שמעניקה מדינתם למשטר אסד במלחמתו בשנים האחרונות נגד כוחות המורדים.