דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה הלילה (חמישי) בתדרוך לעיתונאים כי "אזרחי ארצות הברית אינם צריכים לחשוש מכשירותו הנפשית של הנשיא דונלד טראמפ, אלא מזו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און". הדברים נאמרו בהמשך לשאלה על הציוץ של הנשיא שבו הוא התייחס ל"כפתור האדום" שעל שולחנו. היא הסבירה: "הנשיא לא יירתע משיגורי הטילים ויגן על האמריקאים".
כזכור, נשיא ארה"ב כתב אמש ציוץ פרובוקטיבי, ויש שיגידו גם משתלח וילדותי, שבו הכריז כי "לי יש כפתור גרעיני גדול יותר", בעוד שקוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית חידשו את פעילות הקו החם ביניהן אחרי קרוב לשנתיים. 
בנאום ראש השנה האזרחית בתחילת השבוע הכריז השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און כי "ארה"ב צריכה לדעת שהכפתור של הנשק הגרעיני נמצא על השולחן שלי". "כל שטח ארה"ב נמצא בטווח הפגיעה הגרעינית שלנו", הצהיר. "הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית הוא מציאות, לא איום".

ביום שלישי בלילה הגיב טראמפ בציוץ שמזכיר, פעם נוספת, תחרות בין ילדים בגן. "מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בדיוק הצהיר ש'הכפתור הגרעיני על השולחן שלי כל הזמן'", כתב. "אולי מישהו מהמדינה הדלה והמורעבת שלו יעדכן אותו שגם לי יש כפתור גרעיני, אבל שלי גדול יותר וחזק יותר משלו, והכפתור שלי עובד!".
 
זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הנשיא האמריקאי בן ה־71 משתמש בשפה ילדותית בקרבות המילוליים שלו נגד השליט הצפון־קוריאני. לפני כחודשיים הוא צייץ "למה קים ג'ונג און מעליב אותי וקורא לי זקן' כאשר אני מעולם לא קראתי לו 'נמוך ושמן'? טוב, אני אנסה מאוד להיות חבר שלו – ואולי יום אחד זה יקרה".
ההתבטאות החדשה של טראמפ עוררה ביקורות רבות. ג'ון מקלין, עורך כתב העת של מדעני האטום האמריקאים, הגוף שאחראי על "שעון יום הדין", לא הסתיר את דעתו כי הציוצים של טראמפ מהווים סכנה לשלום העולם. "הם מגבירים את האפשרות שקוריאה הצפונית תפרש את התרגילים הצבאיים הרגילים כהתקפה ותגיב בכוח", אמר. "זה יכול להוביל לסדרה של פעולות צבאיות שעלולות לגרום למלחמת עולם תרמו־גרעינית ולסוף הניסוי האנושי. זו אפשרות מציאותית מואד. לכן הציוצים של הנשיא טראמפ בעניין קוריאה הצפונית הם לדעתי איום קיומי על האנושות".
הציוץ של טראמפ הגיע דווקא כששתי הקוריאות החלו במגמת התקרבות אחרי שקים הביע נכונות לשלוח נציגים מארצו לאולימפיאדת החורף שתיפתח בקוריאה הדרומית בחודש הבא. אתמול הפעילו הצפון־קוריאנים מחדש את הקו החם עם הדרום, שפיונגיאנג ניתקה בפברואר 2016 במחאה על סגירת מתחם התעשייה המשותף בגבול המפורז. מסיאול נמסר כי שני הצדדים שוחחו במשך 20 דקות על עניינים טכניים, אולם לאחר מכן הצפון־קוריאנים לא ענו לשיחות.
יו"ר הוועדה הצפון־קוריאנית לאיחוד בדרכי שלום של המולדת רי סון גוון הכריז בטלוויזיה: "נקיים קשר קרוב עם קוריאה הדרומית באופן כן והוגן ונדון בסוגיות של דרג עבודה לגבי השליחה האפשרית של משלחת (לאולימפיאדה)". רי ציין כי קים גם קיבל בברכה את נכונותו של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'אה אין לקיים שיחות בדרג גבוה בין המדינות.
בסיאול קיבלו בברכה את החלטת הצפון לחדש את פעילות הקו החם וציינו כי מדובר בהתפתחות משמעותית. "זה יוצר אווירה שבה התקשורת אפשרית בכל עת", אמר דובר ארמון הנשיאות.