שר החוץ של זמביה הנרי קלאבה הודיע אתמול במפתיע על התפטרותו במחאה על השחיתות הגוברת "בקרב מי שהיו אמורים לספק את הפתרון". עם זאת, ההערכות הן כי הפרישה היא חלק מרצונו של קלאבה להציב את עצמו כמועמד לנשיאות בעוד שלוש שנים. 
בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב קלאבה כי הוא מוטרד מאוד מהשחיתות וכי הוא רוצה לשרת את "ארצי ובני עמי" מאשר לשמור על "תפקיד, מפלגה או אדם". "אנחנו צריכים לשוב למצע המקורי של המפלגה שלנו, שבו העניים ולא התאגידים צריכים לעמוד במרכז כל ההחלטות שלנו", כתב.
קלאבה הוסיף כי "כאשר אנשים מתחילים להרגיש מפוחדים מכדי להגיד את האמת, הגיע הזמן להבין שחל שינוי בעקרונות קריטיים". "לכולנו יש תפקיד למלא בכך שהדברים יהיו חיוביים ונכונים", סיכם. "זו התרומה הקטנה שלי – זמביה היא המדינה שלנו, אנחנו צריכים וחייבים להשיב אותנו אלינו". 

עדיין לא ברור אם התפטרותו של קלאבה אכן נובעת מכעסו על השחיתות או שמדובר בסנונית ראשונה לקראת התמודדות אפשרית על הנשיאות בשנת 2021 מטעם מפלגת השלטון, החזית הפטריוטית.
פרשנים ציינו כי קלאבה מנסה להפעיל לחץ על הנשיא אדגר לונגו, ששוקל להתמודד בעצמו בפעם השלישית, על אף שהחוקה קובעת מגבלה של שתי קדנציות.