גל המחאה הגדול באיראן, אולי הגל הגדול ביותר במדינה בשנים האחרונות, מביא עימו תגובות נרחבות ברחבי העולם. בין היתר הגיב הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, שתקף את קודמו ברק אובמה על כך ש"הכסף שנתן בטיפשותו למשטר האמריקאי משמש אותו לטרור". חלק מהמומחים טוענים כי על טראמפ להקשיח את גישתו כלפי המדינה השיעית בעוד אחרים חוששים מחיזוק המשטר בטהרן. 


אך האם גל המחאה הגדולה דועך? לפי השלטון - בהחלט כן. הרמטכ"ל האיראני גנרל מוחמד בכרי אמר כי "כוחות הצבא אמנם דיכאו את המחאה, אך החיילים שלנו יתערבו במידת הצורך", ואילו ברשתות החברתיות קוראים מחר לקיים "יום זעם נגד המשטר האיראני".
 
ד"ר תמר עילם גינדין תיארה היום (חמישי) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM את המתרחש במדינה: "השלטונות אומרים שהפגנות דוכאו, אך אנחנו עדיין רואים סרטוני הפגנות מהלילה. בשיא המחאות היו כמאה הפגנות בלילה, היום מדובר על פחות מעשר". לדבריה, "אף אחד במדינה לא רוצה למות אך המפגינים מבינים שהמחיר הוא החופש שלהם וטוענים שמחירו כמחיר של סוריה. רק לאחרונה עלה וידאו מרגש וקורע לב של מפגין שנורה למוות כשמילותיו האחרונות הן 'נשמתי שייכת לאיראן'.



"הכי קשה לדעת בהפגנות את האמת", הוסיפה המומחית ותיארה: "אני רשומה לערוצי הטלגרם של המפגינים וגם של תומכי המשטר והם חושפים את השקרים אחד של השני כל הזמן. רבים מעידים על כך שמנסים לשבש את הקליטה הסלולרית בכדי למנוע מהמידע לעבור ולמנוע את השידורים מחוץ למדינה".

"הססמאות שאנחנו שומעים בעיקר הן 'תעזבו את סוריה ותסתכלו על הכיס שלנו'. איראן היא מדינה עשירה שיש לה נפט וגז טבעי אך הכספים מופנים למלחמות מחוץ לאיראן. האיראנים דורשים שיתחילו להשקיע בהם וטוענים שהאומה מקבצת נדבות בעוד שחמינאי מתנהג כמו אלוהים".

עריכה: איתמר זיגלמן