נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (שבת) לפרסום חלקים מתוך ספר חדש הסוקר את התנהלותו, בו צוטט היועץ האסטרטגי הראשי לשעבר בבית הלבן, סטיב באנון, אשר הודח על ידיו, באומרו כי "הסיכוי שהנשיא לא ידע שבנו נפגש עם בכירים רוסים במגדל טראמפ ב-2016 הוא אפסי". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב המנהיג האמריקאי כי "שנה אחרי, הוכח שחקירת רוסיה גייט הייתה מתיחה על חשבון הציבור האמריקאי". כמו כן, הוא הוסיף כי "אני לא חכם, אלא גאון".



המנהיג האמריקאי הסביר כי "לאורך כל חיי, שני הנכסים הגדולים ביותר שלי היו יציבותי הנפשית והעובדה שאני ממש חכם. הילרי המושחתת ניסתה אף היא עם הקלפים האלה, וכידוע היא הפסידה בגדול". 



לטענתו, "הפכתי לאיש עסקים מצליח מאוד לכוכב טלוויזיה ומשם לנשיא ארה"ב (בניסיוני הראשון). אני חושב שאפשר לומר שאני לא חכם, אלא גאון וגם יציב מאוד".



הספר המדובר, "אש וזעם – בתוך הבית הלבן של טראמפ", המביא את העדויות של באנון ביחס התנהלותו של נשיא ארה"ב והממשל החדש, יצא לחנויות אתמול, ועורר, כאמור, את זעמו של טראמפ.



למעשה, הנשיא הרפובליקני תקף כבר אתמול בטוויטר את מחבר הספר, מייקל וולף, ואמר כי נתן לו "אפס גישה" לבית הלבן. הנשיא סיפר גם כי הוא דחה את בקשותיו של וולף לגישה בבית להבן "פעמים רבות" וכי מעולם לא דיבר איתו על הספר, שלטענתו "מלא בשקרים וסילופים". מלבד זאת, הוא גם קשר בין הסופר לבין יועצו לשעבר, שהנשיא טען כי איבד את שפיותו. טראמפ כתב בטוויטר: "תסתכלו על העבר שלו (מייקל וולף) ותראו מה יקרה לו ולסטיב הרשלני".



מוקדם יותר, הבית הלבן תקף אף הוא בחריפות את באנון ו-וולף, לאחר שתקצירים של הספר התפרסמו בתקשורת והציגו תמונה כאוטית של הנשיא והסובבים אותו. על פי הפרסומים, באנון צוטט בספר כאומר כי "הסיכוי שהוא לא לקח אותם למשרד בקומה ה-26 במגדל טראמפ בשנת 2016 הוא אפסי". בתגובה נשיא ארה"ב אמר כי "לבאנון אין שום קשר אליי או לנשיאות שלי. כשהוא הודח הוא לא רק איבד את העבודה שלו, אלא איבד את שפיותו לגמרי".



כזכור, בחודש אפריל 2017 טראמפ הדיח היום את באנון, יועצו האסטרטגי הראשי, מהמועצה לביטחון לאומי. בנוסף לבאנון, טראמפ גם צמצם את תפקידו של יועצו לביטחון המולדת, טום בוסרט במסגרת ארגון מחדש של המועצה.



ימשיך לצייץ



טוויטר פרסמה בסוף השבוע האחרון בבלוג הרשמי של החברה כי החברה לא "תחסום אישי ציבור ופוליטיקאים". בהודעה הוסבר כי "טוויטר נמצא כאן כדי לעזור ולקדם שיח גלובלי. נבחרי הציבור ממלאים תפקיד חשוב בקיום השיח, בגלל השפעתם הרבה. חסימה של מנהיג או הסרת ציוצים שנויים במחלוקת שכתב, יסתירו מידע חיוני מאנשים, והדבר יעכב קיום דיונים חשובים".



עוד צוין כי "אנחנו בודקים את הציוצים בהקשר שבו נכתבו, ואוכפים את הכללים בהתאם לכך. אין חשבון או אדם מסוימים שמשפיעים על ההחלטות שלנו. אנחנו פועלים כדי להפוך את טוויטר למקום שבו אפשר לנהל שיח בחופשיות. אנחנו מאמינים כי זו הדרך הטובה ביותר לעזור לחברה להתפתח".



הדברים נכתבו בבלוג בעקבות פניות רבות שקיבלו בחברה, שדרשו לחסום את טראמפ. בעבר, אחד ממייסדי החברה אמר כי הוא "מתנצל במידה ולרשת החברתית היה חלק בבחירתו של טראמפ לנשיאות".