מקבל חיזוק: ראש ה-CIA מייק פומפאו התייצב הערב (ראשון) לצד נשיא ארצות הברית, זאת על רקע פרסום הספר "אש וזעם - בתוך הבית הלבן של דונלד טראמפ", אשר ביקר את התנהלותו של מנהיג העולם החופשי. בראיון ברשת פוקס ניוז טען פומפאו כי "טראמפ כשיר לגמרי להיות נשיא".



בספר המדובר פורסם, בין היתר, כי 100% מהאנשים המקורבים לטראמפ חושבים כי הוא "אינו מסוגל לתפקד כנשיא". מוקדם יותר השבע דווח גם כי מחוקקים דמוקרטים נפגשו עם פסיכיאטרים על מנת לדון בבריאותו הנפשית של האיש החזק בבית הלבן.



"ההצהרות האלה מגוחכות", קבע בכיר המודיעין האמריקאי, שהסביר: "מדובר בפנטזיה, הנשיא מחויב, הוא מבין את המורכבויות ושואל שאלות קשות מאוד את הצוות שלנו ב-CIA, כדי שנוכל לספק לו כל מידע שהוא צריך על מנת לקבל החלטות מדיניות טובות".



מלבד זאת, ציין פומפאו, "האנשים היחידים שמודאגים מיכולתו של טראמפ להנהיג הם אלה שלא קיבלו את העובדה שהוא מנהיג המדינה. השאלה בנושא הזה מגוחכת. צר לי על האנשים שעוסקים בנושא הזה, אני מרחם עליהם". 



טראמפ. "מחויב". צילום: רויטרס
טראמפ. "מחויב". צילום: רויטרס


כזכור, אתמול הגיב טראמפ לפרסום הספר, כשטען, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, כי "שנה אחרי, הוכח שחקירת רוסיה גייט הייתה מתיחה על חשבון הציבור האמריקאי". כמו כן, הוא הוסיף כי "אני לא חכם, אלא גאון".

המנהיג האמריקאי הסביר כי "לאורך כל חיי, שני הנכסים הגדולים ביותר שלי היו יציבותי הנפשית והעובדה שאני ממש חכם. הילרי המושחתת ניסתה אף היא עם הקלפים האלה, וכידוע היא הפסידה בגדול".

לטענתו, "הפכתי לאיש עסקים מצליח מאוד לכוכב טלוויזיה ומשם לנשיא ארה"ב (בניסיוני הראשון). אני חושב שאפשר לומר שאני לא חכם, אלא גאון וגם יציב מאוד".
: